Zawieszenie spłaty kredytu

Skorzystaj z możliwości zawieszenia spłat kredytu

 

Z uwagi na pandemię koronawirusa Bank wprowadza możliwość zawieszenia spłat kredytu gotówkowego/pożyczki, kredytu hipotecznego i kredytu samochodowego.

Zapraszamy do wypełnienia wniosku i przesłania go przez dedykowany formularz.

Nowy wniosek

Nowy wniosek

Jeśli Twoja bieżąca sytuacja finansowa pogorszyła się z uwagi na pandemię i po raz pierwszy chcesz skorzystać z zawieszenia spłaty kredytu, zapoznaj się z informacjami na tej stronie, a następnie wybierz produkt oraz rodzaj zawieszenia

Prolongata Ustawowa

Prolongata Ustawowa

 

Jeśli straciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu i w związku z tym nie możesz terminowo spłacać swojego zobowiązania kredytowego, możesz skorzystać z ustawowego zawieszenia wykonania umowy kredytowej.

Oświadczenie o utracie pracy lub innego źródła dochodu składasz pod rygorem odpowiedzialności karnej.

Ze względu na ustawową konstrukcję zawieszenia wykonywania umowy kredytowej wniosek musi być podpisany przez współkredytobiorców i musi być złożony przez klienta na trwałym nośniku. Zapraszamy Cię do jednej z naszych placówek.

Zadbaj o to, aby w placówce obecni byli wszyscy kredytobiorcy oraz aby mieli ze sobą dokument poświadczający tożsamość (np. dowód osobisty).

Dostępne warianty zawieszenia spłat w ofercie Banku

Bank przedłuża możliwość wnioskowania o Narzędzia pomocowe  i wprowadza od 1 lipca 2021 roku VIII Edycję Oferty udzielania Narzędzi Pomocowych dla Kredytobiorców kredytów gotówkowych, kredytów samochodowych oraz kredytów /pożyczek hipotecznych. Oferta obowiązuje do dnia 31 lipca 2021 r.

Karencja

Czasowe zawieszenie spłaty raty kapitałowej kredytu/pożyczki na okres 1-3 miesięcy (Kredytobiorca spłaca w tym okresie tylko odsetki).

Dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu/pożyczki hipotecznej oraz kredytu samochodowego.

  1. Kredytobiorca może skorzystać z Karencji po spłacie co najmniej 6 następujących po sobie rat Kredytu, zgodnie z harmonogramem spłat. W przypadku przedłużenia wcześniej udzielonej Karencji na podstawie Wakacji COVID (tj. karencji oferowanej przez Bank od 25 marca do 30 września 2020 r. (również w ramach Moratorium EBA) lub ustawowego zawieszenia warunek ten nie ma zastosowania.
  2. Warunki Karencji:
    • zawieszenie spłaty rat kapitałowych Kredytu na okres maksymalnie 3 miesięcy;
    • wydłużenie okresu kredytowania o okres Karencji;

Wydłużenie okresu

Wydłużenie aktualnego okresu kredytowania maksymalnie o 36 miesięcy.

Dotyczy kredytu gotówkowego.

  1. Kredytobiorca może skorzystać z wydłużenia okresu kredytowania po spłacie co najmniej 6 następujących po sobie rat Kredytu zgodnie z harmonogramem spłat. Okres kredytu pozostały do spłaty po wydłużeniu okresu kredytowania nie może być dłuższy niż 10 lat.
  2. Warunki wydłużenia okresu kredytowania:
    • ostateczny termin spłaty Kredytu może być wydłużony maksymalnie o 36 miesięcy w stosunku do okresu obowiązującego na dzień złożenia Wniosku, przy czym okres Kredytu pozostały do spłaty po wydłużeniu okresu kredytowania nie może być dłuższy niż 10 lat;
    • maksymalny wiek Kredytobiorcy wnioskującego o wydłużenie okresu kredytowania nie może przekroczyć 75 lat na dzień płatności ostatniej raty Kredytu.

Termin realizacji wniosku o narzędzia pomocowe

Termin realizacji wniosku o narzędzia pomocowe

Bank zastosuje Narzędzia pomocowe zgodnie z wybraną przez Kredytobiorcę opcją począwszy od pierwszej raty wymagalnej po wejściu Wniosko-aneksu (Karencja) lub od dnia wejścia w życie Wniosko-aneksu (Wydłużenie okresu kredytowania), pod warunkiem:

  1. dostarczenia przez Kredytobiorcę w terminie 14 dni od wezwania przez Bank dokumentów (jeśli w toku analizy wniosku Bank będzie takich dokumentów wymagał),
  2. braku w dniu wejścia w życie Wniosko – aneksu zaległości w spłacie wymagalnych należności wynikających z Umowy Kredytu, której dotyczy Narzędzie pomocowe.

W jaki sposób Klient może wnioskować o narzędzia pomocowe?

W jaki sposób Klient może wnioskować o narzędzia pomocowe?
  • Samodzielnie poprzez wnioski dostępne na właściwych stronach www
  • W placówkach bankowych i franczyzowych
  • Na infolinii pod nr +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (z zagranicy).
    Koszt połączenia wg taryfy operatora.

Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi zawieszenia spłaty kredytu

Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi zawieszenia spłaty kredytu
  • Narzędzia pomocowe mają zastosowanie do kredytów z saldem powyżej 5 tys. złotych na dzień złożenia wniosku oraz nie znajdują się w okresie wypowiedzenia, nie są wymagalne w całości, ani nie znajdują się w trakcie restrukturyzacji;
  • W trakcie obowiązywania danej umowy kredytu, Kredytobiorca może skorzystać z jednego Narzędzia pomocowego raz na 3 lata. Szczegółowe zasady określone są w Regulaminie.
  • Za przyznanie narzędzia pomocowego Bank nie pobiera od Klienta prowizji/ opłaty;
  • Bank może poprosić Kredytobiorcę o przedstawienie dodatkowych dokumentów finansowych wymaganych do wydania decyzji. Dostarczenie przez Klienta wymaganych dokumentów może nastąpić poprzez:
    • Dostarczenie dokumentów do oddziału;
    • Przesłanie dokumentów drogą mailową (z wyłączeniem aneksu);
    • Przesłanie dokumentów pocztą (dotyczy jedynie aneksu).
  • W przypadku gdy kredyt został udzielony więcej niż jednemu kredytobiorcy oraz w przypadku dodatkowej analizy wniosku, po przekazaniu wniosko-aneksu do analizy, będzie sporządzany aneks do umowy, który, przesyłany jest do klienta zgodnie z jego dyspozycją do oddziału lub pocztą na adres korespondencyjny lub na adres email podany przez klienta;
  • Jeśli kredyt został udzielony więcej niż jednemu Kredytobiorcy wniosek może zostać złożony przez jednego z nich, natomiast podpisanie aneksu musi nastąpić przez wszystkich Kredytobiorców;
  • Wniosek o Narzędzie pomocowe jest ważny 45 dni od daty złożenia.

 

Dokumenty

  1. Regulaminem udzielania narzędzi pomocowych dla kredytobiorców kredytów gotówkowych, kredytów samochodowych oraz kredytów/pożyczek hipotecznych w Getin Noble Banku
  2. Oświadczenie o spadku dochodu
  3. Oświadczenia do wniosku
  4. Zestaw dokumentów dochodowych do wniosku o zmianę warunków kredytowania
Kontakt

Kontakt telefoniczny

+48 22 203 03 03

Centrum Obsługi Klienta Noble dostępne 7 dni w tygodniu, w godzinach 7:00 – 22:00. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.

Napisz do nas wiadomość