Ostrzeżenie przed oszustami podszywającymi się pod pracowników Banku

23.12.2020

Ostrzegamy!

Oszuści, którzy podają się za pracowników Banku, mogą do Ciebie dzwonić i prosić (pod pozorem potwierdzenia transakcji), abyś zainstalował aplikację do zdalnego sterowania komputerem.

Nigdy nie prosimy o instalację takich aplikacji!

Przestępcy mogą także poprosić Cię o dane logowania do Twojej bankowości elektronicznej. Ze względów bezpieczeństwa zalecą, abyś nie logował się do bankowości. To daje oszustom więcej czasu na kradzież środków z Twojego rachunku. Ważne!Podczas takiej rozmowy mogą wyświetlać się numery telefoniczne infolinii Banku, a oszuści mogą posługiwać się Twoimi danymi, które wcześniej poznali.

Nigdy nie prosimy o dane do logowania!

Prosimy, przestrzegaj zasad bezpiecznej bankowości:

  1. Nie pobieraj żadnych podejrzanych aplikacji.

    Nigdy nie zachęcamy do pobierania żadnych aplikacji, które wspierają obsługę. Jedyną aplikacją, którą promujemy, jest aplikacja Getin Mobile i Noble Mobile.

  2. Nie podawaj nikomu:
    • loginu i hasła do Bankowości Internetowej,
    • numerów kart płatniczych i kodów CVV.
  3. Loguj się do konta wyłącznie na stronie banku.

    Korzystaj z przycisku „Zaloguj” getinbank.pl. Nigdy nie używaj do logowania linków przesyłanych w wiadomościach e-mail, SMS lub przez komunikatory internetowe.

  4. Zwracaj uwagę czy telefon komórkowy, który zdefiniowałeś do otrzymywania haseł SMS, nie przestał nagle bez przyczyny logować się do sieci operatora.

    Przestępcy mogli skorzystać z podrobionych dokumentów tożsamości i zdobyć od operatora telefonii komórkowej duplikat karty SIM. W takim przypadku:

    • potwierdź jak najszybciej z operatorem, czy wydał duplikatkarty SIM,
    • jeśli operator potwierdzi wydanie karty SIM,skontaktuj się z Bankiem i zablokuj swoją Bankowość Elektronicznądo czasu wyjaśnienia sprawy.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, sugestie, wątpliwości, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.