Przypominamy, że 28 lutego 2021 roku upłynął termin przyjmowania wniosków o subwencje z programu Tarcza finansowa PFR 2.0.
A tym samym:
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) odpowie na wszystkie Państwa reklamacje, bez względu na termin zakończenia programu, czy proces przyjmowania odwołań/reklamacji.
Maksymalna kwota subwencji w ramach Programu wsparcia finansowego Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla Mikrofirm obliczana jest jako iloczyn liczby zatrudnionych na dzień 30 września 2020 r. oraz kwoty bazowej subwencji. Wysokość tej kwoty jest zależna od poziomu spadku przychodów w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. Jeśli chcesz szczegółowo wyliczyć wartość subwencji - zajrzyj na stronę PFR
Biorąc pod uwagę średnie zatrudnienie w sektorze mikroprzedsiębiorstw na poziomie około 3 pracowników zakłada się, że średnia wysokość wsparcia finansowego wyniesie około 54 tys. zł (dla skali spadku przychodów między 30 a 60%) i 108 tys. zł (dla skali spadu przychodów powyżej 60%) dla jednej mikrofirmy oraz maksymalnie do 324 tys zł.
Telefon: 800 800 120
E-mail: info@pfr.pl
Strona internetowa: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp
Subwencja dla Mikrofirm może zostać wykorzystana, w szczególności na:
Obowiązują przy tym następujące zakazy:
Subwencja finansowa jest w całości bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
Szczegółowe zasady zwrotu określi umowa pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju a Ministerstwem Rozwoju.
Lista działalności wykonywanych w ramach powyższych kodów PKD może każdorazowo ulec zmianie, rozszerzeniu lub zawężeniu, na podstawie odpowiedniej uchwały Rady Ministrów.
Uwaga! Zmiana w procesie wnioskowania.
PRZED złożeniem wniosku, PFR wymaga przesłania dokumentów potwierdzających Twoje umocowanie do złożenia niniejszego wniosku - przyjmiemy je drogą mailową. Prosimy o wysłanie ich na adres tarczaPFR2.0@gnb.pl, zanim złożysz wniosek w Bankowości. Listę koniecznych dokumentów znajdziesz w Instrukcji dla Bankowości Internetowej lub Instrukcji dla Bankowości GB24.
Wniosek o subwencję dla mikrofirmy lub MŚP możesz złożyć wyłącznie poprzez bankowość internetową (BI lub GB24).
Zajrzyj do Instrukcji dla Bankowości Internetowej lub Instrukcji dla Bankowości GB24, w zależności od posiadanego systemu bankowości.
Najważniejsze podstawowe informacje o Programie Tarcza finansowa PFR 2.0 dla firm i pracowników.
1 lutego udostępniliśmy możliwość składania wniosków odwoławczych w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikro, małych i średnich firm. Dotyczy to firm, które otrzymały już subwencję, ale w kwocie niższej niż wnioskowana lub z okoliczności wynika, że mogą ubiegać się o wyższą kwotę.
Przypominamy, że odwołania składane są również drogą elektroniczną poprzez ścieżkę, którą składany był wniosek pierwotny. W Bankowości Internetowej są to oddzielne wnioski, w systemie GB24 do złożenia odwołania służy ten sam wniosek pierwotny, jednak w nieco zmienionej formie, uwzględniającej proces odwoławczy. Przedsiębiorca będzie mógł je złożyć nie więcej niż 2 razy w odniesieniu do jednej firmy.
Procedura odwoławcza nie dotyczy firm, które otrzymały odmowę wypłaty subwencji – te mogą składać kolejne wnioski o wsparcie od momentu startu Programu, po wcześniejszym wyjaśnieniu wszelkich okoliczności w ZUS, swoim urzędzie skarbowym i w banku.
Odwołanie od decyzji PFR przysługuje Państwu wtedy, gdy otrzymali Państwo:
Nie mogą Państwo złożyć odwołania:
Każde odwołanie:
Przed złożeniem odwołania powinni Państwo:
PFR może:
Wszelkie niezbędne informacje znajdą Państwo także na stronie:
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp
Zgłoszenie kwalifikowane to szczególny rodzaj Zgłoszenia wysyłanego w PFR. Przewidziany jest dla spraw indywidualnych (szczególnych), dla których nie może być zastosowana standardowa ścieżka odwoławcza. Zgłoszenie takie może złożyć predsiębiorca, który otrzymał od PFR decyzję negatywną (nie otrzymał żadnej kwoty subwencji), a pomimo wyjaśnienia zastrzeżeń wskazanych w informacji o powodach odrzucenia wniosku nadal ma rozbieżności danych zawartych we Wniosku/Odwołaniu z danymi zawartymi w rejestrach, które sprawdza PFR (m.in. ZUS i KAS).
Opisy założeń Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0, definicje i materiały pomocowe, a także logo Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. opublikowane na stronie zostały udostępnione Bankowi przez PFR.
Zadzwoń z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
Infolinia dla Klientów firmowych i Sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 20.00. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.
Napisz do nas - skontaktujemy się z Tobą