Getin Noble Bank wprowadza błyskawiczne przelewy na telefon BLIK

18.11.2019

Aplikacja mobilna Getin Noble Banku zyskuje nową funkcjonalność, z której szczególnie zadowoleni będą fani usługi BLIK. Bank uruchomia funkcję błyskawicznych przelewów na numer telefonu BLIK, umożliwiającą przelewanie środków bez konieczności posiadania numeru konta odbiorcy - wystarczy numer telefonu. Przelewy są darmowe i docierają do odbiorcy w tym samym momencie, bez względu na porę dnia, weekend czy święto.

 

Dzięki nowej funkcji darmowych przelewów na telefon BLIK, Klienci Banku będą mogli wykonywać przelewy w jeszcze łatwiejszy sposób. Wystarczy wybrać w aplikacji funkcję BLIK, a następnie opcję przelewu na telefon. W kolejnym kroku zamiast numeru rachunku wystarczy podać lub wybrać z listy kontaktów numer telefonu komórkowego odbiorcy. Przelew dotrze do odbiorcy natychmiast. Żeby natomiast odbierać przelewy BLIK należy powiązać swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w aplikacji mobilnej. Jednorazowy oraz dzienny limit przelewów BLIK na telefon wynosi 500 zł.

- Dla wielu naszych Klientów aplikacja mobilna jest podstawowym narzędziem do zarządzania swoimi finansami. To osoby, które preferują rozwiązanie tzw. banku w kieszeni i cenią sobie elastyczność oraz szybkość wykonywania transakcji. Dlatego nieustannie pracujemy nad podnoszeniem komfortu codziennego bankowania, a efektem naszych prac są m.in. nowe funkcjonalności systematycznie wprowadzane do aplikacji mobilnej. Jedną z nich jest właśnie opcja darmowych i błyskawicznych przelewów na telefon BLIK. Wiemy, że ma ona swoich zwolenników, dlatego cieszymy się, że możemy ją udostępnić naszym Klientom – mówi Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych i Aplikacji Mobilnych w Getin Noble Banku. Przelew na telefon BLIK to coraz popularniejsze rozwiązanie. W pierwszym półroczu 2019 roku użytkownicy skorzystali z przelewu na telefon BLIK ponad 6 milionów razy, a z kwartału na kwartał liczba transakcji niemal się podwaja. 

Dzięki BLIKOWI użytkownicy mogą przekazywać sobie pieniądze w czasie rzeczywistym pomiędzy różnymi bankami. Obecnie, po wprowadzeniu tej funkcji przez Getin Bank, już 8 banków udostępnia swoim klientom to rozwiązanie, a im więcej banków, tym jest ono bardziej funkcjonalne dla klientów.  Nie ma chyba wygodniejszego sposobu na rozliczenia – mówi Marcin Waldowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów z Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Oprócz funkcjonalności związanych z BLIKIEM Getin Noble Bank proponuje swoim Klientom rozwiązania Getin Phone, czyli połączenie z infolinią jednym kliknięciem jako zweryfikowany użytkownik oraz Sejf, czyli usługę umożliwiającą dowolne blokowanie i odblokowywanie środków na rachunku. Operacje wykonywane w bankowości internetowej Klienci mogą łatwo zatwierdzać mobilną autoryzacją, bez konieczności przepisywania kodów SMS. Bank oferuje również usługi Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay oraz rozwiązania takie jak 3DTouch, czyli intuicyjne skróty do często używanych funkcji.

 

O BLIKU

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA
w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.