Google Pay (wcześniej znane pod nazwą Android Pay) to sposób płatności dostarczany przez Google. Umożliwia przechowywanie kart płatniczych na koncie Google.

Potrzebujesz telefon z systemem Android w wersji min. 4.4 wyposażony w moduł NFC (NFC musi być włączone) oraz zainstalowaną aplikację Getin Mobile z nadanym kodem PIN. Uwaga, Google Pay nie działa na urządzeniach, które mają zainstalowane niestandardowe oprogramowanie lub zmodyfikowane oprogramowanie fabryczne.

Do płatności telefonem możesz wykorzystać posiadane przez Ciebie karty plastikowe Master Card wydane przez Bank. Lista kart, z których możesz skorzystać, wyświetla się w aplikacji. Jeśli nie masz odpowiedniej karty możesz zamówić kartę wirtualną, która będzie działała tak samo jak karta plastikowa.

Jeśli posiadasz już kartę wirtualną HCE (Mastercard HCE) wybierz płatności zbliżeniowe Google Pay, a następnie dodaj ją do płatności tak jak standardową kartę plastikową. Nie musisz generować nowej karty wirtualnej.

Limity kart podpiętych do płatności telefonem w Google Pay są takie same jak limity karty. Można nimi zarządzać wybierając odpowiednią kartę na liście posiadanych kart.

Karty wirtualne znajdują się tam, gdzie wszystkie inne karty wydane do kont, czyli w zakładce karty w Bankowości Internetowej i Mobilnej. Można wykonać na niej wszystkie standardowe operacje takie jak zmiana limitów, zmiana PIN, zablokowanie i zastrzeżenie karty.

Zaloguj się do Bankowości Internetowej, następnie zablokuj lub zastrzeż kartę wirtualną, przejdź do Ustawień i w sekcji Bankowość Mobilna zablokuj urządzenie powiązane z Twoją Bankowością. Możesz również skontaktować się z Infolinią Banku.

Płatności telefonem wyglądają tak samo jak płatności zwykłą kartą zbliżeniową. Do terminala należy przyłożyć telefon, na którym zainstalowana jest aplikacja Getin Mobile z aktywną usługą płatności telefonem. Jeżeli płatność jest na kwotę poniżej 50 zł to realizowana jest bez podania kodu PIN. Jeżeli płatność jest na kwotę 50 zł lub więcej, to na terminalu w sklepie należy wpisać nadany PIN do karty.

Płatności telefonem działają również offline, czyli nie trzeba mieć internetu w telefonie, aby zapłacić w sklepie. Transakcja przebiega tak samo, jak zwykłą plastikową kartą płatniczą, tylko do terminala przykłada się telefon. Klient może wykonać maksymalnie 25 płatności bez połączenia z internetem.

Nie, płatności telefonem działają również bez logowania do aplikacji, dzięki wykorzystaniu funkcji „stuknij i zapłać”. Żeby skorzystać z tej funkcjonalności, w ustawieniach komunikacji NFC w opcji „stuknij i zapłać” lub „dotknij i zapłać” należy wybrać aplikację Google Pay jako domyślną do płatności.

Można mieć tylko jedną aktywną kartę wirtualną wydaną do rachunku. Jeżeli Klient posiada więcej niż jeden rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy, to do każdego z nich może posiadać jedną aktywną kartę wirtualną.

Czasem, w zależności od rodzaju terminala, obudowa telefonumoże zaburzać działanie anteny NFC, w rezultacie płatność może nie zostać zrealizowana.

Po aktualizacji aplikacji stare płatności HCE zostaną zastąpione nową usługą Google Pay. Karta będzie aktywna, ale nie będzie można nią dokonywać płatności. Żeby dalej móc korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem musisz aktywować nową usługę Google Pay i wybrać do płatności wydaną wcześniej wirtualną kartę HCE lub inną z której chcesz realizować płatności.