Aplikację VeloBank pobierz ze sklepu właściwego dla systemu operacyjnego Twojego telefonu.

Dla poszczególnych systemów są to sklepy:

  • sklep Apple App Store, aplikacja dostępna dla systemy iOS w wersji 15.0 lub nowszej,
  • sklep Google play oraz AppGallery, aplikacja dostępna dla systemu Android od wersji 7.0 lub nowszej.

Aplikacja VeloBank dostępna jest na platformach:

  • Android od wersji 7.0 wzwyż
  • iOS w wersji 15.0 wzwyż
  • Użytkownicy telefonów Huawei także skorzystają z aplikacji

Stosujemy szereg zabezpieczeń, aby Bankowość Mobilna była bezpieczna dla naszych Klientów:

  • Hasło do logowania – logowanie do aplikacji jest zabezpieczone jednym z haseł: tradycyjnym hasłem składającym się z 4-20 znaków lub tzw. „wężykiem” czyli znakiem graficznym, biometrią (odciskiem palca lub skanem twarzy).
  • PIN – transakcje wykonywane przez aplikację wymagają zwykle potwierdzenia kodem PIN.
  • Limity – operacje wykonywane przez aplikację są ograniczone dwoma rodzajami limitów: pojedynczej transakcji oraz dziennym.
  • Blokowanie aplikacji – dostęp do aplikacji można w każdej chwili zablokować w Bankowości Internetowej.
  • Automatyczne wylogowanie – w Bankowości Mobilnej został zastosowany mechanizm automatycznego wylogowania po 3 minutach braku aktywności.
  • Szyfrowanie danych – dane przekazywane są przy użyciu bezpiecznego protokołu SSL

Ty też możesz zadbać o to, aby korzystanie z bankowości mobilnej było bardziej bezpieczne:

  • Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa
  • Stwórz silne hasło do systemów Bankowości Internetowej i Mobilnej
  • Aktualizuj Przeglądarkę i Bankowość Mobilną do najnowszej wersji
  • Chroń swoje dane uwierzytelniające do Bankowości Internetowej i Mobilnej

Więcej informacji o zasadach bezpiecznego bankowania znajdziesz tutaj

Korzystanie z aplikacji mobilnej VeloBanku jest bezpłatne.

W razie zgubienia telefonu komórkowego z zainstalowaną aplikacją mobilną:

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej, przejdź do Ustawień
  • w sekcji Aplikacje wybierz opcję Bankowość Mobilna.
  • następnie przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Usuń oraz potwierdź czynność.

Usunięcie urządzenia z Bankowości Internetowej spowoduje dezaktywacje profilu na urządzeniu mobilnym.

  • Zainstaluj aplikację
    Wyszukaj i pobierz aplikację mobilną VeloBank ze sklepu GooglePlay, Huawei AppGallery lub Apple AppStore.
  • Aktywuj aplikację
    Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji podaj login i hasło do Twojej Bankowości Internetowej, a następnie nadaj swoje hasło do Bankowości Mobilnej.
    Wybierz tradycyjną wersję hasła składającą się minimalnie z 4 znaków lub symbol graficzny tzw. „wężyk”.
  • Nadaj PIN do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej
  • Operację potwierdź SMSem.
  • Możesz aktywować logowanie odciskiem palca lub face ID, jeśli Twój telefon umożliwia takie rozwiązanie.

 

Po zakończeniu procesu pierwszego logowania możesz korzystać z Bankowości Mobilnej. Przy następnym logowaniu wystarczy, że na ekranie telefonu odwzorujesz wybrany symbol graficzny, wprowadzisz ustanowione przez siebie hasło do Bankowości Mobilnej lub zalogujesz się odciskiem palca lub Face ID – w zależności od wybranej przez Ciebie metody logowania.

Aby w pełni korzystać z Bankowości Mobilnej i dokonywać operacji należy zdefiniować kod PIN, którym będziesz zatwierdzał dyspozycje dokonane za pośrednictwem aplikacji mobilnej takie jak np. przelewy.

Kod PIN składa się z 4 cyfr. Możesz go ustanowić:

  • bezpośrednio w Bankowości Mobilnej wybierając Menu, a następnie w sekcji Ustawienia przycisk Nadaj PIN;
  • w Bankowości Internetowej w Ustawieniach, w sekcji Aplikacje wybierając zakładkę Bankowość Mobilna. Przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Nadaj PIN.

Ze względu bezpieczeństwa kod PIN musi zawierać min. trzy różne cyfry i nie może składać się z czterech kolejnych cyfr. 

 

Dla ułatwienia po pierwszej instalacji aplikacji mobilnej, kiedy zalogujesz się do Bankowości Mobilnej zobaczysz przypomnienie kierujące do nadania PIN-u w Bankowości Mobilnej.  

Początkowy domyślny limit operacji wykonywanej przez Bankowość Mobilną to:

  • 1000 zł dla pojedynczej transakcji,
  • 5000 zł limitu dziennego.

Istnieje możliwość zmiany limitów. Aby tego dokonać zaloguj się do Bankowości Mobilnej a następnie:

  • wejdź w Ustawienia,
  • w sekcji Bezpieczeństwo wybierz zakładkę Limity Transakcji,
  • w części dotyczącej limitów w Bankowości Mobilnej wybierz opcję Edytuj Limity,
  • zdefiniuj nowe kwoty limitów i zatwierdź je kodem SMS lub kodem Token.

Limity możesz zmienić również w Bankowości Internetowej:

  • wejdź w Ustawienia,
  • w sekcji Aplikacje wybierz zakładkę Bankowość Mobilna,
  • w części dotyczącej Limitów wybierz przycisk Zmień,
  • zdefiniuj nowe kwoty limitów i zatwierdź je kodem SMS lub kodem Token.

 

Szczegółowe informacje o limitach obowiązujących w Bankowości Elektronicznej znajdziesz w Komunikacie dla Użytkowników Kanałów Zdalnych VeloBank S.A. dostępnym na stronie Bankowości Mobilnej.

 

Tak możesz zmienić kod PIN zatwierdzający transakcje w Bankowości Mobilnej. Aby tego dokonać zaloguj się do Bankowości Mobilnej, a następnie:

  • wejdź w Menu,
  • w sekcji Ustawienia wybierz opcję Zmiana PIN,
  • Następnie podaj login i hasło do Bankowości Internetowej,
  • zdefiniuj nowy kod PIN oraz zatwierdź go kodem SMS lub kodem Token.

PIN możesz zmienić również w Bankowości Internetowej w sekcji Ustawienia, Aplikacje wybierz opcję Bankowość Mobilna, a następnie przycisk Zmień PIN.

Jeżeli trzykrotnie błędnie wpiszesz hasło do aplikacji mobilnej dostęp zostanie zablokowany. W celu odblokowania dostępu należy zalogować się do Bankowości Internetowej, a następnie:

  • wejść w Ustawienia,
  • w sekcji Aplikacje wybierz zakładkę Bankowość Mobilna
  • następnie przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Zablokowane urządzenia mobilne wybierz przycisk Odblokuj
  • potwierdź. 

Hasło możesz zmienić bezpośrednio w aplikacji mobilnej wybierając Menu (trzy kreski w górnym rogu ekranu), a następnie w sekcji Ustawienia przycisk Zmiana hasła. Zmiana będzie wymagała podania dotychczasowego hasła oraz zatwierdzenia poprzez podanie kodu PIN do aplikacji mobilnej.

Jeśli nie pamiętasz dotychczasowego hasła masz dwie możliwości:

  • W aplikacji mobilnej przed zalogowaniem wybierz Menu, a następnie opcję Lista profili. Po wybraniu przycisku Dodaj nowy profil będziesz mógł utworzyć kolejny profil weryfikując się loginem i hasłem do Bankowości Internetowej. Po podaniu danych do logowania w Bankowości Internetowej zostaniesz poproszony o zdefiniowanie nowego hasła do Bankowości Mobilnej. Pamiętaj, aby przed kolejnym logowaniem do aplikacji mobilnej wybrać najpierw nowy profil – wejdź w Menu, Lista profili i oznacz nowy profil jak domyślny.  W tym samym miejscu możesz usunąć poprzedni profil, do którego nie pamiętasz hasła – wybierz przy nim przycisk Usuń.
  • Usuń dane urządzenia mobilnego w Bankowości Internetowej (Ustawienia, Aplikacje, zakładka Bankowość Mobilna, przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Usuń). Następnie ponownie zainstaluj aplikację i zdefiniuj hasło do aplikacji zainstalowanej na telefonie komórkowym.

W celu prawidłowego działania wyszukiwarki bankomatów i oddziałów VeloBanku należy włączyć usługę lokalizacji w telefonie komórkowym. Uruchomienie tej funkcji pozwala Bankowości Mobilnej na określenie przybliżonego położenia na podstawie danych pochodzących z takich źródeł, jak sieci Wi-Fi lub satelity systemu GPS, lub stacje bazowe telefonii komórkowej.

BLIK to funkcja bankowości mobilnej dostępna w VeloBanku, dzięki której możesz zapomnieć o gotówce oraz kartach płatniczych. Wystarczy smartfon, dostęp do Internetu i aplikacja VeloBank. 

BLIKIEM możesz zapłacić za swoje zakupy w sklepie stacjonarnym i internetowym oraz wypłacić pieniądze z bankomatu. W tym celu wystarczy, że użyjesz 6-cyfrowego kodu BLIK, który wygenerujesz w aplikacji VeloBank. Aby korzystać z tej opcji aktywuj BLIK w aplikacji mobilnej:

  • Menu aplikacji wybierz BLIK.
  • następnie wejdź w zakładkę Aktywuj BLIK,
  • wybierz konto do jakiego chcesz dodać możliwość płacenia BLIKIEM
  • zaakceptuj Regulamin Rachunków Bankowych, kart debetowych oraz Bankowości Elektronicznej dla osób fizycznych.

Więcej o BLIK znajdziesz na naszej stronie internetowej

Korzystając z BLIK:

Więcej o BLIK znajdziesz na naszej stronie internetowej

W Bankowości Mobilnej:

  • sprawdzisz stan konta, który jest widoczny na głównym ekranie aplikacji. Stan konta możesz także sprawdzić przed zalogowaniem Sprawdź sczegóły tutaj
  • sprawdzisz stan swoich oszczędności,
  • wykonasz przelew,
  • założysz, edytujesz i zerwiesz lokatę,
  • założysz, edytujesz i zerwiesz lub zakończysz zlecenie stałe,
  • możesz zarządzać swoimi kartami, zarówno kredytowymi jak i debetowymi w zakresie: aktywacji, zablokowania, odblokowania i zastrzeżenia karty. Możesz także zmienić limity transakcji, nadać lub zmienić PIN do karty, wykonać spłatę karty kredytowej oraz przelew z karty,
  • sprawdzisz swoje kredyty gotówkowe, hipoteczne i limity kredytowe
  • doładujesz telefon,
  • możesz tworzyć archiwum paragonów – zrób zdjęcie paragonu i przypisz je do odpowiedniej transakcji,
  • możesz do nas napisać lub zadzwonić poprzez zakładkę Kontakt. Dzwoniąc z aplikacji po zalogowaniu jesteś od razu zweryfikowany jako Klient bez podawania hasła do Bankowości Telefonicznej.
  • możesz pobrać wyciągi z konta i zmienić formę ich otrzymywania,
  • możesz zarządzać kanałami dostępu np. zablokować/odblokować kanały dostępu do Banku, sprawdzić udane i nieudane logowania do Bankowości Internetowej, sprawdzić listę aktywnych urządzeń i je odłączyć,
  • złożysz oświadczenie CRS/Euro Fatca.

Usługę dostępnych środków przed zalogowaniem włączysz w bankowości mobilnej:

  • zaloguj się do bankowości mobilnej,
  • wejdź w  Menu i wybierz Ustawienia,
  • kliknij w Dostępne środki,
  • przesuń suwak w prawo, a na ekranie pojawią się pola:
    Konto, dla którego będziemy wyświetlać dostępne środki. Podgląd możesz ustawić dla rachunków: osobistych, firmowych, kont walutowych i kont oszczędnościowych,
    Sposób prezentacji środków – do wyboru masz opcję wyświetlania kwotową i procentową. Możesz też włączyć informację o ostatniej operacji dokonanej na rachunku, dla którego prezentujemy Ci dostępne środki.

Po dokonaniu wyboru wybierz przycisk Zapisz. Od tego momentu na ekranie przed zalogowaniem zobaczysz informację o dostępnych środkach i ostatniej operacji na rachunku.

Aby aktywować kartę i nadać kod PIN zaloguj się do Bankowości Mobilnej, a następnie:

  • Menu aplikacji w sekcji Moje produkty wybierz Karty,
  • po wejściu w Szczegóły karty wybierz opcję Aktywuj,
  • dalej zostaniesz poproszony o podanie numeru karty oraz ustawienie PIN-u do karty,
  • po wybraniu przycisku Aktywuj widocznego na dole ekranu potwierdź operację PIN-em do Bankowości Mobilnej i wybierz Zatwierdź – karta zostanie aktywowana. 

Aby zarządzać kartami płatniczymi w Bankowości Mobilnej z poziomu Menu w sekcji Moje produkty wybierz Karty. Po wybraniu danej karty i wejściu w szczegóły na dole ekranu dostępne są przyciski:

  • zablokuj,
  • zastrzeż,
  • zmień limity,
  • przycisk Więcej, pod którym dostępna jest zmiana PIN i historia karty.

Aby przejść do danej funkcjonalności należy wybrać odpowiedni przycisk i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie. Wszystkie operacje poza zablokowaniem karty wymagają autoryzacji poprzez podanie PIN-u do Bankowości Mobilnej.

 

Sprawdź również jak aktywować kartę w Bankowości Mobilnej tutaj

Dla zwiększenia bezpieczeństwa aplikacja umożliwia wybór dwóch opcji zatwierdzania transakcji:

  • wszystkie transakcje zatwierdzane kodem PIN bez względu na ich rodzaj oraz kwotę,
  • do 3 transakcji dziennie na kwotę do 50 zł w sklepach stacjonarnych bez podawania kodu PIN.

Wszystkie płatności w Internecie oraz wypłaty z bankomatów nadal wymagać będą zatwierdzenia kodem PIN. Klient decyduje w jaki sposób chce zatwierdzać operacje w ustawieniach aplikacji. Ustawienia można samodzielnie zmieniać w zależności od potrzeb.

Jeśli na urządzeniu nie ma dodanego odcisku/odcisków palców, Aplikacja Mobilna nie wyświetli opcji logowania palcem w ramach ekranów logowania/aktywacji logowania palcem ani w ustawieniach.

 

Logowanie odciskiem palca jest dostępne na platformach iOS i Android  (od ver. 6.0) na urządzeniach posiadających skonfigurowany czytnik linii papilarnych. Usługa jest wspierana na urządzeniach: Samsung: Galaxy S6, Galaxy S7; Sony: Xperia Z5, Xperia Z5 Compact, Xperia Z5 Premium; Google: Nexus 6P, Nexus 5X; Pozostałe: HTC One A9, Huawei Mate 8, Huawei Honor 8, OnePlus 2, Xiaomi Mi5.

 

Niektóre urządzenia z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych nie wspierają natywnej obsługi czytnika linii papilarnych zgodnej z systemem Android 6.0, w oparciu o którą działa aplikacja. Dotyczy to m.in. telefonów Samsung Galaxy S5 i Samsung Galaxy Note 4, dlatego na tych urządzeniach logowanie odciskiem palca może nie działać.

Twój telefon nie wspiera natywnej obsługi czytnika linii papilarnych zgodnej z systemem Android wersji 6.0 w oparciu o którą działa udostępnione przez nas rozwiązanie. Dotyczy to m.in. telefonów Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy Note 4.

W Aplikacji Mobilnej wejdź w Ustawienia, a następnie w pozycję Powiadomienia, a następnie wybierz do jakich operacji chcesz otrzymywać powiadomienia. Powiadomienia push są darmowe, w każdym momencie w Ustawieniach możesz wyłączyć otrzymywanie Powiadomień lub zmienić ich zakres.