Twoja przeglądarka nie jest już wspierana.

Strona Getin Bank działa w wielu przeglądarkach, jednak ze względów bezpieczeństwa i uzyskania optymalnego komfortu użytkowania, zalecamy aktualizację obecnie używanej wersji.
Obok znajdziesz informacje o w pełni wspieranych przeglądarkach.

Kredyty Samochodowe

Pytania i odpowiedzi

1. Co mam zrobić w przypadku wystąpienia częściowej lub całkowitej szkody?

W przypadku wystąpienia częściowej lub całkowitej szkody, zgłośdo Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które następnie prześle do banku Twoją kalkulację. Na tej podstawie bank podejmie decyzję, w jaki sposób ma zostać wypłacone odszkodowanie.


W przypadku ubezpieczenia grupowego za pośrednictwem banku w Link4, w celu zgłoszenia szkody skontaktuj się z Infolinią pod numerem 22 444 67 04.


Jeżeli nie znasz numeru polisy ubezpieczeniowej, skontaktuj się z Infolinią banku pod numerem 197 97.

2. Jak nadpłacić nadpłacić bądź całkowicie spłacić Kredyt Samochodowy?

PRZEDSIĘBIORCY I NIEKONSUMENCI


Przed dokonaniem wpłaty należy zgłosić dyspozycję częściowej spłaty/zamknięcia kredytu. Możesz to zrobić:

  • mailowo na adres: auto@getinbank.pl - w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • korespondencyjnie na adres: Getin Noble Bank S.A., Centrum Obsługi Klienta Samochodowego,
    ul. Harcerska 14, 44-335 Jastrzębie Zdrój,
  • faxem na numer 32 4737834,
  • telefonicznie pod numerem 197 97.

W przypadku częściowej spłaty w dyspozycji należy wybrać sposób, w jaki środki mają być rozdysponowane. Istnieją dwie możliwości:

  • zmniejszenie rat kapitałowo-odsetkowych,
  • skrócenie okresu kredytowania.

W przypadku braku doprecyzowania sposobu spłaty w dyspozycji, częściowa spłata zostanie zarachowana na poczet zmniejszenia wysokości raty, przy jednoczesnym pozostawieniu dotychczasowego okresu kredytowania, za wyjątkiem pierwszej raty kredytu, która jest ratą wyrównawczą.

KONSUMENCI


W każdym czasie w okresie trwania umowy masz prawo do całkowitej lub częściowej spłaty kredytu. Jeżeli spłaty chcesz dokonać ze środków zgromadzonych na rachunku, na którym gromadzone są środki przeznaczone na spłatę kredytu, pamiętaj, że z rachunku tego bank pobiera środki na spłatę wymagalnych zobowiązań z umowy, w terminie ich płatności wynikającym z umowy. W przypadku, gdy masz pewność, że na rachunku znajdują się środki w wysokości wyższej, niż najbliższa rata kredytu (i ewentualnie inne opłaty, jeśli są wymagane), możesz skorzystać z jednego ze sposobów złożenia dyspozycji opisanych w powyższej części informacji dla przedsiębiorców i osób nie będących konsumentami. Z tytułu całkowitej lub częściowej spłaty kredytu bank nie pobiera żadnych opłat lub prowizji. Pamiętaj o zakomunikowaniu bankowi, na co chcesz przeznaczyć spłatę, co umożliwi jej prawidłowe rozliczenie.


W przypadku częściowej spłaty w dyspozycji należy wybrać sposób, w jaki środki mają być rozdysponowane. Istnieją dwie możliwości:

  • zmniejszenie rat kapitałowo-odsetkowych,
  • skrócenie okresu kredytowania.

W przypadku braku doprecyzowania sposobu spłaty w dyspozycji, częściowa spłata zostanie zarachowana na poczet skrócenia okresu kredytu, przy jednoczesnym pozostawieniu rat kredytu na tym samym poziomie, za wyjątkiem ostatniej raty kredytu, która jest ratą wyrównawczą.

W przypadku przedterminowej spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie, całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby Kredytobiorca poniósł je przed tą spłatą.

3. Jak mogę zmienić termin płatności kredytu lub wydłużyć okres kredytowania?

Jeśli chcesz zmienić termin spłaty kredytu lub wydłużyć okres kredytowania,  możesz to zgłosić na kilka sposobów:

  • mailowo na adres: auto@getinbank.pl- w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • korespondencyjnie na adres: Getin Noble Bank S.A., Centrum Obsługi Klienta Samochodowego,
    ul. Harcerska 14, 44-335 Jastrzębie Zdrój,
  • faxem na numer 32 4737834,
  • telefonicznie pod numerem 197 97.

Za sporządzenie aneksu dotyczącego zmiany terminu płatności lub wydłużenia okresu kredytowania może zostać naliczona opłata, określona w Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku. Informację o opłatach możesz uzyskać także na Infolinii banku.


Pamiętaj, że podczas składania dyspozycji na rachunku muszą być zapewnione środki na pobranie opłaty. Wprowadzenie aneksu jest możliwe tylko wtedy, gdy spełnisz warunki sporządzenia danego aneksu. 

4. Jak mogę dokonać zmiany danych adresowych?

Aby zmienić dane adresowe wyślij wniosek:

  • mailowo na adres: auto@getinbank.pl - w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • faxem na numer 32 4737834,
  • korespondencyjnie na adres: Getin Noble Bank S.A., Centrum Obsługi Klienta Samochodowego,
    ul. Harcerska 14, 44-335 Jastrzębie Zdrój. Jeżeli zmianie ulega adres zameldowania dołącz poświadczenie urzędowe np. kserokopia dowodu osobistego,
  • zmianę adresu do korespondencji możesz także zlecić telefonicznie na Infolinii pod numerem 197 97.

W przypadku, gdy zmiana wymaga również przerejestrowania pojazdu, bank wystawia dodatkowo upoważnienie do przerejestrowania (opłata według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku). 

5. Jak mogę otrzymać upoważnienie do Wydziału Komunikacji?

Upoważnienie możesz zamówić:

  • mailowo na adres: auto@getinbank.pl - w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • korespondencyjnie na adres: Getin Noble Bank S.A., Centrum Obsługi Klienta Samochodowego,
    ul. Harcerska 14, 44-335 Jastrzębie Zdrój,
  • faxem na numer 32 4737834.

W każdym przypadku prześlij wniosek wraz z dowodem wpłaty na rachunek kredytowy za upoważnienie według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku

  • Wniosek możesz złożyć również telefonicznie pod numerem telefonu 197 97 w momencie, gdy na rachunku kredytu lub rachunku do obsługi kredytu są już zapewnione środki za upoważnienie według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku

6. Gdzie mam przesłać odnowioną polisę AC oraz cesję praw z polisy AC?

Polisę oraz cesję praw z AC możesz przesłać:

  • mailowo na adres: polisyauto@getinbank.pl - w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • drogą korespondencyjną na adres: Getin Noble Bank S.A., Centrum Obsługi Klienta Samochodowego, ul. Harcerska 14, 44-335 Jastrzębie Zdrój,
  • faxem na numer: 32 475 68 75 lub 32 473 78 34.

7. W jaki sposób mogę zamówić opinię / zaświadczenie o kredycie?

Opinię lub zaświadczenie możesz zamówić:

  • mailowo na adres: auto@getinbank.pl- w tytule podaj numer umowy kredytowej (wiadomość w formie mailowej nie może przekroczyć 10 MB),
  • korespondencyjnie na adres: Centrum Obsługi Klienta Samochodowego, ul. Harcerska 14,
    44-335 Jastrzębie Zdrój,
  • faxem na numer 32 4737834.

W każdym przypadku prześlij wniosek wraz z dowodem wpłaty na rachunek kredytowy za upoważnienie według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku

  • Wniosek możesz złożyć również telefonicznie pod numerem telefonu 197 97 w momencie kiedy na rachunku kredytu lub rachunku do obsługi kredytu są już zapewnione środki za upoważnienie według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji, dostępnej na stronie Getin Banku

8. Jakie kroki należy podjąć w przypadku zgonu kredytobiorcy lub współkredytobiorcy?

W przypadku zgonu Kredytobiorcy bank ustala krąg spadkobierców, którzy wstąpili w prawa i obowiązki spadkodawcy wynikające z umowy (następstwo prawne). Spadkobiercy, którzy nabyli spadek, mogą wykazać swoje następstwo prawne, dostarczając do banku:

  • akt zgonu,
  • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku bądź zarejestrowany przez notariusza akt poświadczenia dziedziczenia,
  • dokumenty tożsamości (ze zdjęciem) spadkobiercy lub spadkobierców,
  • zgłaszających zgon kredytobiorcy,
  • oświadczenie o aktualnym miejscu zamieszkania, w przypadku braku adresu zameldowania w dowodzie osobistym.

W przypadku gdy spadkobiercą jest małoletni, dodatkowo wymagane może być przedłożenie:

  • zaświadczenia o nadaniu nr PESEL małoletniemu,
  • aktu urodzenia małoletniego,
  • informacji, kto jest przedstawicielem ustawowym małoletniego (oświadczenie przedstawiciela),
  • dowodu tożsamości przedstawiciela ustawowego,
  • tymczasowego dowodu osobistego (jeśli małoletni taki dowód posiada, nie jest wymagane dostarczanie zaświadczenia o nadanie nr PESEL i aktu urodzenia).

Dodatkowo:

  • Gdy jeden ze spadkobierców jest małoletni lub ubezwłasnowolniony, poza dokumentami wymienionymi powyżej, należy przedłożyć sądowy dział spadku wraz z zezwoleniem sądu opiekuńczego na wykonanie czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu np. wypłata środków, aneks do umowy.
  • Jeżeli po zmarłym kredytobiorcy dziedziczy więcej niż jeden spadkobierca - sądowy dział spadku albo umowny dział spadku obejmujący wszystkich spadkobierców.
  • W przypadku śmierci jedynego kredytobiorcy prosimy o ustalenie danych kontaktowych spadkobiercy (imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa ze zmarłym, adres, nr telefonu).


Dokumenty należy okazać w oryginale, celem sporządzenia ich kopii przez pracownika banku.

9. W jaki sposób następuje zwolnienie z zabezpieczeń?

Po całkowitej spłacie kredytu, dokumenty niezbędne do usunięcia zabezpieczeń są sporządzane przez bank w ciągu 10 dni roboczych i wysyłane Pocztą Polską na adres do korespondencji wskazany w systemie bankowym.