Dyspozycje zmiany warunków umowy kredytu hipotecznego, które nie wymagają złożenia dodatkowych dokumentów (np. finansowych) możesz najprościej złożyć telefonicznie, kontaktując się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 (32 )604 30 01 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00.
Zmiana terminu płatności rat realizowana jest na wniosek/dyspozycję Klienta. Możliwy zakres wyboru dni do spłaty to: 1, 3, 5, 7, 12, 14, 16, 20 dzień miesiąca kalendarzowego.
Bank, zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, może pobrać opłatę za zmianę terminu płatności rat, chyba że Umowa Kredytu stanowi inaczej. Prowizja pobierana jest z rachunku służącego do obsługi kredytu.
Zmiana terminu płatności rat nie jest możliwa dla kredytów udzielonych w latach 2004-2010 przez Getin Bank S.A. DomBank Hipoteczny Oddział w Łodzi oraz dla kredytobiorców posiadających kredyt w programie Rodzina na Swoim w okresie otrzymywania dopłat z Banku Gospodarstwa Krajowego.
Od dnia 26 sierpnia 2011, w związku z wejściem w życie ustawy antyspreadowej, Getin Noble Bank S.A. umożliwia Klientom spłatę kredytu bezpośrednio w walucie kredytu, poprzez podpisanie bezpłatnego aneksu do Umowy kredytowej.
Odpowiedni aneks można zamówić za pośrednictwem infolinii, adresu mailowego infoserwis@gnb.pl lub udając się do najbliższego Oddziału.
Numer rachunku do spłat pozostaje bez zmian. Do Twojej decyzji pozostaje, czy wpłacisz środki w PLN, czy w walucie udzielonego kredytu.
Pierwsze zawieszenie spłaty całej raty do 3 miesięcy nie wymaga przedkładania przez klienta dokumentów finansowych a co za tym idzie badania zdolności kredytowej.
Zawieszenie spłaty raty na okres do 3 miesięcy realizowana jest na wniosek/dyspozycję klienta, którą można zlecieć przez infolinię.
Opłata za realizację dyspozycji za zmianę warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji znajdziesz tutaj. Prowizja pobierana jest z rachunku służącego do obsługi kredytu.
Zmiana modelu spłaty z rat malejących na stałe nie wymaga przedkładania przez Klienta dokumentów finansowych, a co za tym idzie badania zdolności kredytowej.
Dyspozycje zmiany modelu spłaty z rat malejących na stałe można zlecić przez infolinię.
Opłata za realizację dyspozycji zmiany warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. Prowizja pobierana jest z rachunku służącego do obsługi kredytu.
Pozostałe zmiany zapisów umowy, które wymagają przeprowadzenia analizy oraz sporządzenia aneksu do umowy możesz zgłosić poprzez wypełnienie i wysłania formularza zgłoszeniowego, wówczas nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przedstawi warunki zmiany spłaty kredytu. Ponieważ Twoja umowa kredytu hipotecznego może zawierać indywidualne zapisy, Bank może poprosić o podesłanie dodatkowych dokumentów.
W celu odłączenia/przyłączenia współkredytobiorcy należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty zgodnie z wykazem dokumentów.
W przypadku odłączenia od długu będą to dokumenty osoby, która pozostaje kredytobiorcą, a w przypadku przyłączenia do długu osoby, która chce zostać współkredytobiorcą.
Dodatkowo w przypadku przyłączenia do długu będą wymagane dokumenty tożsamości osoby przyłączanej do kredytu.
Jeżeli odłączenie od długu dotyczy kredytobiorców będących w związku małżeńskim, wymagane będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających przyczynę odłączenia (np. prawomocne orzeczenie o rozwodzie lub dokument potwierdzający rozdzielność majątkową w formie umowy bądź wyroku sądu).
W przypadku kiedy odłączany kredytobiorca jest także właścicielem nieruchomości lub przekazał swoje prawo własności na osobę pozostającą przy kredycie w formie aktu notarialnego, umowy darowizny itp., to do wniosku należy dołączyć oświadczenie o tym, kto będzie właścicielem nieruchomości po odłączeniu od długu wraz z kompletem dokumentów potwierdzających ten fakt.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłata za realizację dyspozycji zmiany warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
W celu dokonania skrócenia/wydłużenia okresu kredytowania należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty zgodnie z wykazem dokumentów.
Pamiętaj, że skrócenie okresu kredytowania może się wiązać ze wzrostem wysokości rat kredytu, więc jednym z warunków uzyskania takiego skrócenia jest posiadanie zdolności do spłaty kredytu na nowych warunkach.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłata za realizację dyspozycji zmiany warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
W celu dokonania zmiany przedmiotu zabezpieczenia kredytu należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty zgodnie z wykazem dokumentów.
W przypadku wniosku o częściowe zwolnienie zabezpieczenia (np. gdy zabezpieczeniem są dwie nieruchomości, a chcesz jedną z nich sprzedać) wymagane będą aktualne dokumenty dotyczące nieruchomości, która ma pozostać zabezpieczeniem kredytu.
Zmiana/częściowe zwolnienie zabezpieczenia kredytu musi spełniać wymóg odpowiedniego pokrycia wartości zabezpieczenia do wysokości posiadanego kredytu, więc jednym z warunków uzyskania takiej zmiany może być dokonanie spłaty części zadłużenia lub przedstawienie dodatkowego zabezpieczenia.
Jeżeli posiadasz kredyt indeksowany dla waluty innej niż waluta polska sprawdź tutaj, w jaki sposób możesz zmienić zabezpieczenie.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłata za realizację dyspozycji zmiany warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
W zależności od rodzaju wnioskowanej zmiany możesz zostać poproszony o przedłożenie dokumentów zgodnie z wykazem dokumentów. Wnioskowana zmiana może wiązać się z koniecznością podpisania aneksu do umowy.
Opłata za realizację dyspozycji zmiany warunków Umowy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Warunki dotyczące możliwości dokonania przedterminowej całkowitej, jak i częściowej spłaty kredytu są określone w Umowie Kredytu oraz Regulaminie.
Złóż dyspozycję o całkowitą spłatę kredytu na infolinii.
Dyspozycja jest ważna 30 dni – w tym terminie zapewnij środki na rachunku kredytu.
Po całkowitej spłacie, w ciągu 14 dni roboczych, Bank wyśle potwierdzenie spłaty kredytu oraz dokumenty umożliwiające wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej.
Dyspozycja wcześniejszej całkowitej spłaty dla kredytów w walucie przeliczana jest po kursie średnim NBP. Złożona dyspozycja ważna jest 30 dni. Jeżeli do dnia upływu terminu ważności nie wpłyną środki, dyspozycja nie zostanie zrealizowana. Po 30 dniach od daty złożenia wniosku dokument traci ważność. Jeżeli nadal chcesz spłacić kredyt powinieneś złożyć nową dyspozycję.
Bank nie pobiera opłaty za całkowitą spłatę kredytu
Złóż dyspozycję o częściową spłatę kredytu na infolinii. Zdecyduj, czy chcesz, aby nadpłata zmniejszyła ratę, czy skróciła okres kredytowania.
Zapewnij środki na rachunku kredytu, zgodnie z terminem wskazanym konsultantowi na infolinii – w tym dniu środki zostaną zaksięgowane.
Dyspozycja wcześniejszej częściowej spłaty kredytu ważna jest 30 dni. Jeżeli do dnia upływu terminu ważności nie wpłyną środki, dyspozycja nie zostanie zrealizowana. Po 30 dniach od daty złożenia wniosku dokument traci ważność. Jeżeli nadal chcesz spłacić kredyt, powinieneś złożyć nową dyspozycję.
Bank pobiera opłatę w przypadku częściowej nadpłaty kredytu za proporcjonalne skrócenie okresu kredytowania zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
W celu uzyskania zaświadczenia lub opinii o kredycie możesz złożyć dyspozycje telefonicznie, kontaktując się z nasza infolinią. Możesz również wypełnić druk wniosku i przekazać do Banku w dogodnej formie:
Na Twoje życzenie Bank może wydać między innymi:
Opinia o kredycie lub zaświadczenie o stanie zadłużenia mogą być przydatne w sytuacji, gdy zamierzasz sprzedać nieruchomość stanowiącą zabezpieczenie i/lub spłacić kredyt w całości.
Zaświadczenie o wysokości spłaconych odsetek jest potrzebne do skorzystania z ulgi podatkowej (odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na spłatę odsetek kredytu).
Opłatę za wystawienie zaświadczenia/opinii zgodnie z Tabela Opłat i Prowizji znajdziesz tutaj.
{{ validationMessage }}
Getin Noble Bank w 2015 roku wprowadził ułatwienia dla Klientów posiadających kredyt indeksowany do CHF tzw. „sześciopak” ZBP, w ramach którego wchodzą:
Kredytobiorcy, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej, a jednocześnie są zobowiązani do spłaty rat kredytu mieszkaniowego mają możliwość złożenia wniosku o przyznanie zwrotnego finansowego wsparcia/pożyczki na spłatę zadłużenia. W celu uzyskania wsparcia/pożyczki na spłatę zadłużenia, kredytobiorca powinien złożyć wniosek w placówce Banku uprawnionej do przyjmowania wniosku.
Jeśli korzystasz z Bankowości Internetowej lub Bankowości Mobilnej Getin Mobile, możesz w prosty i szybki sposób sprawdzić niezbędne informacje o swoim kredycie.
Zaloguj się i zobacz, jaka jest wysokość i termin najbliższej raty czy też zweryfikuj parametry samego kredytu.
Obowiązuje od 09.12.2020 r.
Nazwa stawki |
PLN 12M - zmiana co 12m |
PLN 12M - zmiana co 3m |
PLN 3M |
EUR 3M |
USD 3M |
CHF 3M |
JPY 3M |
Wysokość stawki |
0,75% |
0,28% |
0,23% |
-0,47% |
0,25% |
-0,70% |
-0,10% |
Obowiązuje od 01.01.2021 r.
Nazwa indeksu |
DBZ |
DBE |
DBD |
DBF |
DBPLN |
DBEUR |
DBUSD |
DBCHF |
Wysokość indeksu |
0,23% |
-0,47% |
0,22% |
-0,78% |
0,23% |
-0,54% |
0,22% |
-0,79% |
Zadzwoń z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
Infolinia dla Klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00. Obsługa telefoniczna Klientów firmowych i Sektora publicznego pod numerem +48 608 019 700 odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 20.00. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.
Informacje dotyczące zawieszenia spłaty kredytu znajdziesz tutaj.
Napisz do nas -
skontaktujemy się z Tobą Napisz do nas wiadomość