Najczęstsze problemy przy logowaniu do Velobiznes

Pobierz lub zaktualizuj wtyczkę Java najlepiej instalując ją z oficjalnej strony: https://www.java.com/pl/download/

W przypadku logowania metodą "Karta mikroprocesorowa (wtyczka Java) przy pojawieniu się komunikatu: „Wtyczka Java, która jest niezbędna do uruchomienia aplikacji Velobiznes nie została poprawnie uruchomiona Sprawdź czy Twoja przeglądarka obsługuje wtyczki Java lub czy wtyczka nie została zablokowana……”  prawdopodobną przyczyną jest logowanie z innej przeglądarki niż Internet Explorer (IE) . Do logowania do systemu Bankowości Velobiznes prosimy używać przeglądarki Internet Explorer. Uwaga! Niewłaściwą przeglądarką jest także Microsoft Edge.

W rozwiązaniu tego problemu rozwiązaniem mogą być trzy możliwości:

  1.  Rozłącz i ponowne podłącz czytnik kart do gniazda USB (najlepiej innego niż do tej pory). Następnie spróbuj się ponownie zalogować. Po odłączeniu czytnika proszę sprawdzić, czy nic nie dostało się do środka wtyczki.
  2. Ponowne zainstaluj oprogramowania do czytnika kart mikroprocesorowych dostępne w przydatnych narzędziach na stronie Banku: https://www.velobank.pl/firmy/narzedzia-do-pobrania-dla-klientow. Podczas ponownej instalacji oprogramowania niezbędne jest ponowne uruchomienia komputera.
  3. Możliwe, że tego dnia już się logowałeś i jesteś zalogowany do e-podpisu. Wystarczy że z ikony VeloPodpis na pasku zadań w ukrytych ikonach wybierzesz opcję Uruchom Bankowość Velobiznes.

Rozwiązaniem tego problemu może być jedno z poniższych działań:

  1. Wyjęcie karty z czytnika i włożenie dopiero przed wpisaniem danych do logowania.
  2. Odłączenie i ponowne podłączenie czytnika kart do gniazda USB (najlepiej innego niż do tej pory). Następnie próba ponownego zalogowania. Po odłączeniu czytnika należy sprawdzić, czy nic nie dostało się do środka.
  3. Możliwe, że tego dnia już się logowałeś do systemu Velobiznes i jesteś już zalogowany do VeloPodpis. Wystarczy że z ikony VeloPodpis na pasku zadań w ukrytych ikonach wybierzesz opcję Uruchom Bankowość Velobiznes.

    Problemy w zalogowaniu klienta mogą być również spowodowane niezrealizowanym protokołem odbioru usługi Bankowości Elektronicznej Velobiznes.
    W przypadku nowych dostępów problem w zalogowaniu będzie najprawdopodobniej spowodowany niedostarczeniem/ niezrealizowaniem protokołu odbioru.
    W przypadku nowych dostępów prosimy telefonicznie kontaktując się z infolinią dokonać weryfikacji firmowej,

Wskazówki do logowania do systemu Velobiznes

W przypadku logowania za pomocą karty mikroprocesorowej:

  • Wtyczka JAVA – tylko Internet Explorer!
  • VeloPodpis – w każdej przeglądarce, zalecana: Mozilla Firefox.

W przypadku logowania z wykorzystaniem VeloToken można korzystać z dowolnej przeglądarki.

W przypadku  logowania za pomocą wtyczki Java:

W przypadku logowania za pomocą VeloPodpis: