Uważaj na fałszywe strony. Przypominamy ważne zasady bezpiecznego logowania do bankowości internetowej

03.09.2021

W związku z pojawieniem się fałszywej strony imitującej stronę logowania do bankowości internetowej Getin Banku przypominamy ważne zasady bezpiecznego logowania do bankowości internetowej.

Podczas codziennego korzystania z bankowości internetowej zwróć uwagę na kilka elementów, dzięki którym będziesz mieć pewność, że logujesz się do bankowości internetowej Getin Banku.

  1. Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie głównej Banku https://www.getinbank.pl. Po jego naciśnięciu zostaniesz przeniesiony na stronę logowania, której adres zaczyna się od https://secure.getinbank.pl/.
  2. Jeżeli jesteś na stronie logowania do bankowości internetowej Banku,

    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.05.png [240.20 KB]

    to adres w pasku adresu powinien rozpoczynać się od secure.getinbank.pl

    Dwie ważne uwagi:

    I. W zależności od przeglądarki internetowej w pasku adresu będziesz widział lub nie protokół odpowiedzialny za bezpieczeństwo „https://”. Gdy klikniesz dwa razy w pasek zobaczysz ten protokół.

    Microsoft Edge – widoczny protokół HTTPS
    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.31.png [33.77 KB]

    Google Chrome – niewidoczny protokół HTTPS
    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.51.png [30.89 KB]

    II. Bezpośrednio po „secure.getinbank.pl” może występować tylko i wyłącznie ukośnik czyli taki znak „/”. Po ukośniku występuje dalszy ciąg adresu (przykład powyżej).

  3. Każdy adres, który nie zaczyna się jak wskazany wyżej adres może być adresem fałszywej strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku.

    Aktu4.png [841.00 B]Przykład podejrzanego adresu: www.getinbank-logowanie.com/index/login/

    Adres został stworzony tak, żeby przypominać adresy prawdziwej strony logowania do bankowości internetowej Banku. Wpisanie tam danych logowania może prowadzić do przejęcia tych danych przez przestępców.

  4. Nie daj się zmylić – zamknięta kłódka nie oznacza, że jesteś bezpieczny.

    Aktu5.png [465.00 B]Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Chrome
    Aktu6.png [4.00 KB]

    Dla pewności sprawdź certyfikat (znajdziesz go klikając na symbol kłódki).

    Unikatowe cechy certyfikatu wystawionego dla strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku to:

    a) Wystawca – Centrum Extended Validation CA SHA2
    b) Tzw. „odcisk palca” - a82a97a21c2526be7e8826e111d793bfce824ca2

    Dodatkowo certyfikat ma datę ważności od 20.11.2020 r. do 20.11.2021 r.

    Aktu5.png [465.00 B]Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Edge

    a) Kliknij na kłódkę prawym klawiszem myszki – rozwinie Ci się menu przedstawione na poniższym ekranie – wybierz „połączenie jest bezpieczne”.
    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.03.png [89.84 KB]

    b) Pokaże Ci się ikonka certyfikatu – kliknij na nią.
    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.16.png [150.28 KB]

    c) Zobaczysz certyfikat:
    - w zakładce ogólne – wystawcę i daty ważności,
    - w zakładce szczegóły – na samym dole tzw. „odcisk palca”.
    Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.32.png [147.64 KB]Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.42.png [156.59 KB]

 

Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Nigdy do logowania się do Banku nie używaj linków przesyłanych w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe.
  • Nie udostępniaj swoich danych logowania – loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Bankowości Internetowej.
  • Sprawdzaj informacje dotyczące prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania prezentowane są ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie: IP z jakiego nawiązano połączenie oraz data i godzina.
  • Jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub dowolnym oddziałem.
  • Czytaj uważnie treść otrzymywanych SMSów autoryzacyjnych. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji.
  • Pamiętaj, pracownik Banku nigdy nie poprosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania.

Jeżeli podczas logowania się do bankowości internetowej cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.