Bezpieczne urządzenia

Aby bezpiecznie korzystać z Bankowości należy zadbać o bezpieczeństwo urządzeń, na których używasz systemów bankowych, czyli o własne komputery, telefony i tablety.

 

Bezpieczny komputer

 

  1. Komputer wykorzystywany do łączenia z bankowością powinien mieć zainstalowany system operacyjny dla którego producent zapewnia aktualizacje i są one instalowane.
  2. Korzystaj tylko z zaufanych urządzeń. Nie loguj się do Bankowości z komputerów dostępnych w kawiarenkach internetowych czy innych ogólnodostępnych miejscach. Istnieje prawdopodobieństwo, że na takich komputerach będzie zainstalowane oprogramowanie przechwytujące dane do logowania.
  3. Twoje urządzenie powinno mieć zainstalowany program antywirusowy z aktualną bazą wirusów. Dzięki temu jest zabezpieczone przed większością złośliwego oprogramowania, które jest już znane. Regularnie wykonuj skanowanie systemu, aby wykryć potencjalne zagrożenia i nie wyłączaj programu antywirusowego podczas korzystania z Internetu.
  4. Aktualizuj oprogramowanie, system operacyjny i przeglądarki internetowe zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami dostawców. Aktualny system i oprogramowanie gwarantuje większe bezpieczeństwo, ponieważ wiele aktualizacji naprawia luki w zabezpieczeniach, które przestępcy mogą wykorzystać.
  5. Używaj zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić komputer przed atakami z sieci.
  6. Systematyczna aktualizacja przeglądarek internetowych zapewnia większy poziom bezpieczeństwa. Bankowość Internetowa dostępna jest dla: Google Chrome od wersji 51, Mozilla Firefox od wersji 34, Microsoft Edge od wersji 13, Internet Explorer w wersji 11, Opera od wersji 20, Safari od wersji 7.
  7. Zabezpiecz swoje urządzenia dodatkowymi hasłami. Chroni to Twój komputer przed dostępem osób niepowołanych np. w sytuacji, gdy zgubisz urządzenie, na którym korzystasz z systemu bankowego.
  8. Na komputerze instaluj jedynie oprogramowanie, które pochodzi z oficjalnych źródeł.
  9. Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi i nie przesyła linków do zainstalowanie dodatkowych zabezpieczeń np. certyfikatów, aplikacji antywirusowych lub innego dodatkowego oprogramowania.
  10. Zachowuj ostrożność i nie otwieraj żadnych wiadomości i plików, które wydają się podejrzane, a ich pochodzenie nie jest potwierdzone. Trzeba je niezwłocznie usunąć z dysku. Szczególnie zwróć uwagę na e-maile proszące o podanie danych logowania do Bankowości, danych osobowych, teleadresowych czy kodów autoryzacyjnych. Nie odpowiadaj na tego typu wiadomości, nie otwieraj zamieszczonych w nich załączników i nie korzystaj z zawartych w nich linków.

 

Bezpieczny telefon i tablet

 

  1. Upewnij się, że Twój telefon posiada aktualny system operacyjny dostarczony przez producenta. Systematycznie go aktualizuj.
  2. Aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile oraz inne programy instaluj wyłącznie z oficjalnych sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store, Sklep Windows).
  3. Na bieżąco aktualizuj aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile do najnowszych wersji.
  4. Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
  5. Nie odczytuj kodów QR nieznanego pochodzenia.
  6. W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja Getin Mobile lub Noble Mobile, niezwłocznie zgłoś ten fakt na Infolinię lub w Oddziale. Aktywne urządzenia mobilne na których zainstalowane są aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile możesz usunąć po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej w sekcji Bankowość Mobilna.