Uważaj na fałszywe strony logowania

28.12.2021

W związku z pojawieniem się ostatnio fałszywej strony, która udaje stronę logowania  naszego banku, informujemy, że strona jest już zablokowana. Przypominamy również podstawowe zasady bezpieczeństwa związane z logowaniem.

Pamiętaj!

Przestępcy mogą kupować reklamy, które podszywają się pod nasz bank i pojawiają w wynikach wyszukiwania w Twojej wyszukiwarce.

Fałszywe strony wyłudzają od Ciebie dane do logowania. Jeśli takie dane wprowadzisz, przestępcy wykorzystają je do kradzieży Twoich pieniędzy.

Zawsze blokujemy jak najszybciej fałszywe strony. Jeśli więc podczas logowania zauważysz coś podejrzanego – poinformuj nas o tym!

Jak się chronić przed fałszywymi stronami?

  1. Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie głównej naszego banku https://www.getinbank.pl. Po jego naciśnięciu zostaniesz przeniesiony na stronę logowania, której adres zaczyna się od https://secure.getinbank.pl/.

  2. Jeżeli jesteś na stronie logowania do naszej bankowości internetowej,

    adres-w-pasku-adresu-powinien-rozpoczynac-sie-od-secure.getinbank.pl

    to adres w pasku adresu powinien rozpoczynać się od secure.getinbank.pl

    Dwie ważne uwagi:

    I. W zależności od przeglądarki internetowej w pasku adresu będziesz widział lub nie protokół odpowiedzialny za bezpieczeństwo „https://”. Gdy klikniesz dwa razy w pasek, zobaczysz ten protokół.

    Microsoft Edge – widoczny protokół HTTPS

    https

    Google Chrome – niewidoczny protokół HTTPS

    bez https

    II. Bezpośrednio po „secure.getinbank.pl” może występować tylko i wyłącznie ukośnik czyli taki znak „/”. Po ukośniku występuje dalszy ciąg adresu (przykład powyżej).

  3. Każdy adres, który nie zaczyna się jak wskazany wyżej adres, może być adresem fałszywej strony logowania do naszej bankowości internetowej.

    ikona Przykład podejrzanego adresu:
    www.getinbank-logowanie.com/index/login/

    Adres został stworzony tak, żeby przypominać adresy prawdziwej strony logowania do bankowości internetowej Banku. Wpisanie tam danych logowania może prowadzić do przejęcia tych danych przez przestępców.

  4. Nie daj się zmylić – zamknięta kłódka nie oznacza, że jesteś bezpieczny.

    Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Chrome.

    certyfikat w chrome

    Dla pewności sprawdź certyfikat (znajdziesz go klikając na symbol kłódki).

    Unikatowe cechy certyfikatu wystawionego dla strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku to:

    a) wystawca – Centrum Extended Validation CA SHA2,

    b) tzw. „odcisk palca” - 69c109b552968146e9673fa6feff105c6f38e25e.

    Dodatkowo certyfikat ma datę ważności od 12.10.2021 r. do 12.10.2022 r.

    Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Edge.

    a) kliknij na kłódkę prawym klawiszem myszki – rozwinie Ci się menu przedstawione na poniższym ekranie. Wybierz „połączenie jest bezpieczne”,

    informacje o domenie

    b) pokaże Ci się ikonka certyfikatu – kliknij na nią.

    ikona certyfikatu

    c) zobaczysz certyfikat:

    - w zakładce ogólne – wystawcę i daty ważności,

    - w zakładce szczegóły – na samym dole tzw. „odcisk palca”.

    certfikat 1 certfikat 2

ikona Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Nigdy nie loguj się do banku używając linków przesyłanych w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe.
  • Nie udostępniaj swoich danych logowania – loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.
  • Sprawdzaj w bankowości internetowej informacje dotyczące prób logowania. Skorzystaj z sekcji „Ustawienia”, „Kanały dostępu”, „Internet – Próby logowania”, gdzie znajdziesz  ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie: IP z jakiego nawiązano połączenie oraz datę i godzinę.
    Jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub dowolnym oddziałem.
  • Czytaj uważnie treść otrzymywanych SMS-ów autoryzacyjnych. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji.
  • Pamiętaj, pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania.

Jeżeli podczas logowania się do bankowości internetowej cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.