Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników banku!

23.09.2021

Na czym polega wyłudzenie?

Oszuści dzwonią i przedstawiają się jako pracownicy banku. Numer telefonu, który się wyświetli na Twoim telefonie, może być taki sam, jak numer naszej infolinii. Dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na Twoim koncie/karcie.

Przestępcy będą oferować pomoc i zachęcać Cię, abyś zainstalował oprogramowanie, które pozwoli im przejąć kontrolę nad Twoim komputerem lub smartfonem. Będą to uzasadniać chęcią niesienia pomocy. Mogą również nakłaniać Cię, abyś podał dane do logowania lub dane karty płatniczej.

Jeśli się nie zgodzisz, mogą Cię straszyć konsekwencjami, np. tym, że zawiadomią policję w Twojej sprawie. Mogą twierdzić, że skoro nie chcesz współpracować, to możesz być osobą podejrzaną o to, że współpracujesz z oszustami.

Nigdy tak nie postępujemy.

 

Jak możesz chronić się przed tym oszustwem?

  1. Nie pobieraj żadnych  aplikacji zalecanych w trakcie rozmowy telefonicznej.

    Nigdy nie zachęcamy do pobierania aplikacji ani oprogramowania, które wspierają obsługę bankowości internetowej, z której korzystasz na swoim komputerze stacjonarnym czy laptopie poprzez przeglądarkę. Jedynymi aplikacjami, które promujemy, są aplikacje mobilne Getin Mobile i Noble Mobile. Są to aplikacje na telefon komórkowy, które należy pobierać wyłącznie z oficjalnych sklepów: Google Play, App Store i Huawei App Gallery.

  2. Nie podawaj nikomu:

    • loginu i hasła do bankowości internetowej,
    • pełnych numerów kart płatniczych i kodów CVV.

    Nasz pracownik nigdy nie poprosi Cię o podanie tych danych.

  3. Loguj się do konta wyłącznie na naszej stronie internetowej.

    Korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie getinbank.pl. Nigdy nie używaj do logowania linków, które otrzymujesz w wiadomościach e-mail, SMS lub przez komunikatory internetowe.

  4. Zwracaj uwagę na treści SMS-ów, które od nas otrzymujesz.

    Każdy SMS z kodem autoryzacyjnym zawiera dokładną informację o tym, czego dotyczy autoryzacja. Jeśli jego treść nie zgadza się dyspozycją, którą chciałeś zlecić, nie potwierdzaj dyspozycji kodem SMS.

    Jeśli rozmowa telefoniczna wzbudziła twoje wątpliwości, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797. Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.