Twoja przeglądarka nie jest już wspierana.

Strona Getin Bank działa w wielu przeglądarkach, jednak ze względów bezpieczeństwa i uzyskania optymalnego komfortu użytkowania, zalecamy aktualizację obecnie używanej wersji.
Obok znajdziesz informacje o w pełni wspieranych przeglądarkach.

Konta

Pytania i odpowiedzi

1. Jak przenieść konto do Getin Banku?

Aby przenieść konto do Getin Banku należy udać się do Placówki Getin Banku i złożyć odpowiedni wniosek o przeniesienie rachunku. Weź ze sobą dowód osobisty. Ważne abyś na składanym wniosku o przeniesienie rachunku złożył podpis zgodny ze wzorem podpisu obowiązującym w dotychczasowym banku oraz podał w dokumentach dane osobowe i adresowe zgodne z podanymi w obecnym banku. Resztę formalności (łącznie z poinformowaniem Twojego pracodawcy o zmianie numeru rachunku) dopełni w Twoim imieniu Getin Bank.

2. Jakie są opłaty za prowadzenie konta?

W obecnej ofercie posiadamy konto Getin UP oraz dla osób do 28 roku życia konto Getin UP Free. Oba konta prowadzone są bezpłatnie. Jeżeli posiadasz inne konto, które zostało już wycofane ze sprzedaży i chcesz poznać aktualne opłaty za jego posiadanie, skorzystaj z dokumentu Opłaty i Prowizje – produkty wycofane ze sprzedaży.

3. Jak mogę uzyskać historię rachunku?

Historia rachunku jest dostępna po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej lub Mobilnej. Jeśli potrzebujesz dokumentu, który będzie potwierdzał transakcje wykonywane na rachunku, możesz go uzyskać:

  • w Bankowości Internetowej - wchodząc w zakładkę Historia lub klikając przycisk Historia znajdujący się w oknie danego rachunku. Gdy pojawia się zestawienie transakcji, na samym końcu w prawym dolnym rogu znajduje się przycisk Drukuj historię. Jeśli go nie widzisz, sprawdź, czy na pewno po lewej stronie ekranu masz zaznaczony tylko jeden rachunek (oznaczony zieloną kropką). W tej sekcji możesz także modyfikować okres, za jaki ma zostać wygenerowany wyciąg w formacie pdf. Domyślnie ustawiony jest ostatni miesiąc;
  • telefonując na naszą Infolinię pod numer 197 97 lub +48 32 604 30 01 i logując się do Bankowości Telefonicznej. Po zalogowaniu konsultant przyjmie od Ciebie dyspozycję zamówienia historii rachunku. Możemy Ci ją wysłać w formacie pdf  lub w wersji papierowej na podany w systemie adres korespondencyjny;
  • bezpośrednio w oddziale Getin Banku. 
    Znajdź najbliższy oddział

4. W jakich godzinach zostanie zrealizowany przelew w Getin Banku?

To, w jakich godzinach otrzymasz przelew na konto, jest uzależnione od sesji Elixir, za pośrednictwem których banki wysyłają i odbierają przelewy.

W Getin Banku:
 

sesje wychodzące (czyli godziny, w których Getin Bank wysyła przelewy do innych banków) odbywają się w godzinach:8:15, 12:15, 14:30,
sesje przychodzące (księgowanie przelewów przychodzących do Getin Banku) odbywają się w godzinach:10:00, 14:00, 17:00.

5. Jakie warunki muszę spełnić, aby uzyskać limit kredytowy w koncie osobistym?

Jeżeli posiadasz u nas konto krócej niż 3 miesiące, warunkiem starania się o limit kredytowy w koncie jest zaksięgowanie co najmniej jednego wpływu z tytułu wynagrodzenia/emerytury/renty w wysokości minimum 300 zł lub przedstawienie zaświadczenia o zarobkach.
Jeżeli posiadasz u nas konto dłużej niż 3 miesiące i chciałbyś starać się o limit kredytowy, wystarczy:

  • aby na Twoje konto w ciągu 3 ostatnich miesięcy wpłynęły środki z tytułu   wynagrodzenia/emerytury/renty/kontraktu,
  • lub przedstaw nam wyciąg z innego banku z takimi transakcjami,
  • bądź dostarcz zaświadczenie o zatrudnieniu i wysokości dochodów.

Sprawdź, czy w Twojej Bankowości Internetowej w zakładce Wnioski masz udostępniony wniosek o limit kredytowy. Jeśli tak, masz możliwość złożenia wniosku przez Internet. Jeśli nie masz takiej opcji, w celu zawnioskowania o limit kredytowy udaj się do Placówki.

Niezależnie od formy złożenia wniosku decyzja o przyznaniu kredytu zależy od indywidualnej oceny zdolności kredytowej.

6. Czy konto indywidualne mogę zamienić na wspólne?

Tak, możesz. Aby tego dokonać udaj się z przyszłym współwłaścicielem do oddziału Getin Banku w celu podpisania aneksu do umowy rachunku. Znajdź najbliższy oddział

7. Studiuję, nie mam jeszcze stałych dochodów. Czy mogę otworzyć konto w Getin Banku?

Oczywiście. W naszej ofercie posiadamy konto Getin UP Free, które jest bezpłatne dla osób do 28 roku życia. Zarówno za prowadzenie rachunku, jak i obsługę karty debetowej nie są pobierane żadne opłaty, aż do momentu ukończenia przez Ciebie 28 roku życia. Wyjątkiem jest karta Sticker (naklejka zbliżeniowa), za wydanie której pobieramy opłatę 10 zł oraz karta Display i karta Dynamic CVC, których wydanie kosztuje 50 zł.

8. Co to jest zlecenie stałe i jak je ustanowić?

Zlecenie stałe to wygodna forma regulowania cyklicznych należności o stałej kwocie, np. abonament za telewizję, Internet, czynsz. Wystarczy podać dane do przelewu, datę najbliższego wykonania, częstotliwość oraz datę zakończenia realizacji zlecenia lub zaznaczyć, żeby było realizowane bezterminowo. Możesz je ustanowić:

  • w Bankowości Internetowej w zakładce Przyszłe płatności, która znajduje się w górnej części Bankowości – jest to najprostsza i najszybsza forma ustanowienia zlecenia stałego,
  • na infolinii, po uprzednim zalogowaniu się do Bankowości Telefonicznej,
  •  w oddziale Getin Banku
    Znajdź najbliższy oddział

9. Co to jest polecenie zapłaty? Jak mogę je ustanowić?

Polecenie zapłaty to dyspozycja, na podstawie której wyrażasz zgodę na okresowe przekazywanie środków z Twojego rachunku na rzecz firmy, która dostarcza Ci usługi i wystawia za nie faktury (np. operator telefonii komórkowej, gazownia, elektrownia). Dzięki niej nie musisz pamiętać o konieczności terminowego regulowania rachunków. My robimy to za Ciebie, przy czym Ty masz pełną kontrolę nad dyspozycjami zrealizowanymi w ramach polecenia zapłaty.

Polecenie zapłaty możesz ustanowić:
 

  • bezpośrednio u wierzyciela, czyli firmy, na rzecz której będziemy przekazywać środki. Wówczas wierzyciel lub jego bank skontaktuje się z nami w celu uruchomienia polecenia zapłaty. Pamiętaj, aby na dyspozycji ustanowienia polecenia zapłaty zamieścić podpis, który jest zgodny z wzorem podpisu, jaki złożyłeś w Getin Banku.
  • w oddziale Getin Banku - pamiętaj o dostarczeniu danych, które będą niezbędne do zlecenia takiej dyspozycji.

10. Czy mogę odwołać zrealizowaną przez polecenie zapłaty płatność?

Tak, możesz odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, którym obciążono Twój rachunek. Masz na to 56 dni kalendarzowych od momentu obciążenia tym poleceniem zapłaty rachunku. W celu złożenia takiego odwołania należy udać się do oddziału Getin Banku.

11. Jak na stałe odwołać polecenie zapłaty?

W dowolnym momencie masz możliwość wycofania zgody na obciążenie rachunku poleceniem zapłaty, niezależnie od tego, czy było ustanawiane w Getin Banku, czy u wierzyciela. 

Możesz to zrobić:

  • podczas wizyty w Placówce,
    Znajdź najbliższą Placówkę
  • samodzielnie, poprzez wysłanie druku cofnięcia zgody na polecenie zapłaty do wierzyciela. Taki druk powinieneś od niego otrzymać. Pamiętaj, aby w dyspozycji zamieścić poprawne dane oraz podpis zgodny ze wzorem podpisu, który złożyłeś w Getin Banku.  

12. Potrzebuję wypłacić w Oddziale Banku większą gotówkę. Czy muszę to wcześniej zgłosić?

Jeżeli kwota, którą chcesz wypłacić, przekracza limit określony dla danego oddziału, należy to zgłosić w terminie minimum 2 dni roboczych przed planowanym dniem wypłaty w formie pisemnej w oddziale lub telefonicznie na Infolinii. W przypadku rachunków walutowych prowadzonych w GBP i CHF wypłata każdej kwoty wymaga awizacji 2 lub 3 dni wcześniej. Wysokość wypłaty gotówkowej podlegającej awizacji ustalana jest dla każdego oddziału Getin Banku indywidualnie i podawana jest do wiadomości Klientów na tablicy ogłoszeń oraz na Infolinii.

13. Chcę otrzymywać SMS-em informacje o operacjach na moim rachunku. Czy mam taką możliwość?

Tak. Wystarczy, że aktywujesz usługę SMS INFO, dzięki której będziesz otrzymywać poprzez SMS informacje o wybranych operacjach na Twoim rachunku. Usługę SMS INFO możesz aktywować w Bankowości Internetowej po wejściu w zakładkę Ustawienia (w prawym górnym), a następnie wyborze kafla Powiadomienia. Po przesunięciu suwaka na wartość Aktywny masz możliwość ustawienia swoich preferencji w otrzymywaniu powiadomień.

14. Kto to jest odbiorca zdefiniowany i jak mogę go ustanowić?

Odbiorca zdefiniowany to szablon odbiorcy z zapisaną nazwą odbiorcy, numerem konta i opcjonalnie tytułem przelewu, kwotą oraz adresem odbiorcy. To bardzo wygodna funkcjonalność ułatwiająca realizację przelewów do odbiorców, do których często przelewamy środki. Przy tworzeniu lub edycji odbiorcy zdefiniowanego jest również możliwość określenia, czy odbiorca jest zaufany. Gdy wybierzemy opcję TAK, wykonanie przelewu do tego odbiorcy nie będzie wymagało potwierdzenia hasłem autoryzacyjnym.

Odbiorcę zdefiniowanego możesz ustanowić:

  • w Bankowości Internetowej w zakładce Odbiorcy zdefiniowani, jak również po wykonaniu przelewu. Wtedy pojawi się przycisk z możliwością dodania danego odbiorcy do odbiorców zdefiniowanych;
  • w Bankowości Mobilnej – wchodząc w menu przy Mój Bank wybierasz opcję Odbiorcy zdefiniowani. Na dole ekranu powinna pojawić się opcja Dodaj odbiorcę. Masz taką możliwość również po wykonaniu przelewu;
  • kontaktując się z Infolinią pod numerem tel. 197 97 lub +48 32 604 30 01, która jest czynna 7 dni w tygodniu w godzinach od 7:00 do 22:00. Przed połączeniem przygotuj login i hasło do Bankowości Telefonicznej. Podczas kontaktu wybierz opcję Klient Indywidualny, a następnie logowanie do Bankowości Telefonicznej, gdzie lektor poprosi Cię o wprowadzenie danych do logowania. 

15. Co to jest przelew SORBNET?

W przypadku gdy wykonujesz przelew zwykły, w Bankowości Internetowej pokazują się dwa typy realizacji przelewu: Standardowy i  Expresowy Sorbnet. Ta druga opcja to przelew przyspieszony realizowany w systemie SORBNET, obsługiwanym przez Narodowy Bank Polski. Jest on dedykowany głównie do przelewów wysokokwotowych. Zaletą takiego przelewu jest możliwość szybkiego przekazania środków na rachunek w innym banku, zwykle w czasie około 1h.

Co ważne - przelewy typu SORBNET zlecone po godzinie 15.00 w dniu roboczym będą wysłane do odbiorcy w następnym dniu roboczym. W przypadku przelewów krajowych międzybankowych w PLN zakwalifikowanych do weryfikacji telefonicznej termin realizacji może zostać wydłużony. Za wykonanie takiego przelewu najczęściej pobierana jest opłata zgodna z TOiP. 

16. Wykonałem błędnie przelew, co w takiej sytuacji mogę zrobić, aby odzyskać pieniądze?

Jeżeli nie masz możliwości kontaktu z odbiorcą, do którego wykonałeś błędnie przelew, skontaktuj się z Infolinią Getin Banku. Po zalogowaniu do usługi Bankowości Telefonicznej możesz zgłosić konsultantowi reklamację błędnego przelewu. Wtedy my, jako twój bank, skontaktujemy się z bankiem odbiorcy w celu odzyskania środków.

17. Jak mogę ustanowić pełnomocnika do konta?

Pełnomocnika do konta możesz ustanowić podczas wizyty w oddziale Getin Banku. W przypadku, gdy nie posiadamy wzoru podpisu osoby, której ma zostać nadane pełnomocnictwo, wymagana jest jej obecność podczas ustanawiania pełnomocnictwa. Zarówno pełnomocnik, jak i Ty powinniście w oddziale przedstawić pracownikowi dowód osobisty jako dokument tożsamości. 

18. Czy zostanę obsłużony w Placówce, jeśli posiadam pełnomocnictwo notarialne?

Aby móc dokonać czynności, które są zawarte w pełnomocnictwie notarialnym, powinieneś okazać oryginał tego dokumentu podczas każdej wizyty w Placówce. W sytuacji gdy posiadasz pełnomocnictwo notarialne, nie pobieramy opłaty z tytułu jego ustanowienia w Getin Banku.

19. Czy obcokrajowiec może otworzyć konto w Getin Banku?

Obcokrajowiec może założyć konto w Getin Banku. Taka możliwość udostępniona jest wyłącznie w oddziale. W celu weryfikacji Klientów konieczne jest przedstawienie dokumentów:

  • Dla obywatela kraju UE – paszport lub dowód osobisty zagraniczny wraz z Kartą Pobytu lub zaświadczeniem o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE w Polsce;
  • Dla obywatela kraju spoza UE – paszport wraz z Kartą Pobytu.

20. Czy oprocentowanie konta oszczędnościowego zależy od tego, ile środków na nim posiadam?

Tak. Na koncie oszczędnościowym zostały wprowadzone kwoty progowe. Im większe saldo na koncie oszczędnościowym, tym większe oprocentowanie dla nadwyżki nad kwotą progową. Dokładna tabela oprocentowania znajduje się tutaj.

21. Kiedy naliczane są odsetki na rachunkach?

Odsetki na rachunkach naliczane są na koniec każdego miesiąca. Odsetki premiowe na koncie oszczędnościowym w ramach promocji „Pakiet Korzyści” oraz „Nawet 4 % na Koncie Oszczędnościowym” naliczane są do 15 dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Pamiętaj, że od kwoty odsetek brutto odejmowany jest podatek w wysokości 19%.

22. Jak mogę otworzyć konto walutowe? W jakich walutach może być prowadzone i jaka jest opłata za jego prowadzenie?

Konto walutowe można otworzyć w Bankowości Internetowej po wejściu w zakładkę Zamów Produkt lub podczas wizyty w oddziale Getin Banku. Obecnie w ofercie posiadamy konta w walutach EUR, USD, CHF i GBP. Konto walutowe prowadzone jest bezpłatnie. Do konta walutowego nie wydajemy karty płatniczej.

23. co zrobić, aby wykonać przelew z zagranicy na konto w Getin Banku?

Podczas wykonywania przelewu z zagranicy na konto w Getin Banku zleceniodawca zobowiązany jest podać:

  • imię i nazwisko odbiorcy przelewu,
  • pełny 26-cyfrowy numer rachunku odbiorcy, przed którym należy wpisać PL, czyli kod IBAN,
  • tytuł przelewu,
  • nazwę i adres banku odbiorcy przelewu:

Getin Bank

ul. Przyokopowa 33

01-208 Warszawa, Polska

kod SWIFT (tzw. BIC) Getin Banku: GBGCPLPK 

24. W jaki sposób wykonać przelew zagraniczny?

Aby wykonać przelew zagraniczny niezbędne jest posiadanie poniższych danych:

  • dane odbiorcy przelewu (tzw. Beneficjenta), takie jak: imię i nazwisko, adres oraz status rezydencji;
  • dane dotyczące banku odbiorcy przelewu, takie jak: kod SWIFT banku (tzw. BIC) lub w przypadku przelewów walutowych do:
    USA – należy podać 9 cyfrowy kod ABA,
    Kanady – należy podać 9 cyfrowy kod ABA,
    Australii – należy podać 6 cyfrowy kod BSB,
    Nowej Zelandii – należy podać 6 cyfrowy clearing kod NZ;
  • numer rachunku odbiorcy przelewu poprzedzony kodem IBAN, na który ma zostać zrealizowany przelew. Kod IBAN poprzedza numer rachunku i identyfikuje kraj, w którym dany rachunek jest zarejestrowany, np. PL + 26 cyfrowy numer rachunku bankowego w Polsce;
  • tytuł przelewu, jak również kwotę oraz walutę.

Getin Bank wyksięguje kwotę przelewu zagranicznego już w dniu wydania zlecenia, o ile dyspozycja złożona zostanie do godziny 13:00. Przelewy zlecone w późniejszych godzinach są wykonywane w kolejnym dniu roboczym. W przypadku przelewów zagranicznych nie jest określony pełny termin realizacji, ponieważ jest on uzależniony również od niezależnych od Getin Banku banków pośredniczących. 


Przelewy zagraniczne możesz zlecić:

  • po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej i wyborze opcji Przelew - następnie w menu Przelewów powinien pojawić się wariant Wybierz inny, gdzie jako pierwszy pojawi się Zagraniczny;
    Uwaga: Jeśli chcesz wykonać przelew z rachunku w PLN prowadzonego w GNB na rachunek walutowy w GNB prowadzony w walucie obcej, użyj do tego formatki przelewu własnego.
  • poprzez kontakt z Infolinią pod numerem telefonu 197 97 lub +48 32 604 3001. Aby zalecić taką dyspozycję należy wybrać opcję Klienta Indywidualnego, a następnie zalogować się do Bankowości Telefonicznej. Po zalogowaniu konsultant przyjmie od Ciebie dyspozycję przelewu;
  • w oddziale Getin Banku
    Znajdź najbliższy oddział

25. Co to jest przelew SEPA?

Przelew SEPA jest to usługa pozwalająca przesyłać środki pieniężne w walucie euro do banków działających w krajach Europy, które zawarły porozumienie na realizacje płatności w standardzie SEPA. Realizacja dyspozycji w tej formie pomija banki pośredniczące, dzięki czemu koszt przelewu to tylko 10 pln.

26. W jaki sposób mogę zamknąć konto?

Dla Twojej wygody umożliwiamy następujące sposoby wypowiedzenia umowy rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub oszczędnościowego:

  • po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej wybierając zakładkę Wnioski, a następnie Wypowiedzenie umowy rachunku lub
  • złożenie pisemnego wypowiedzenia w oddziale Getin Banku lub
  • wysłanie pisemnego wypowiedzenia na adres:

Getin Noble Bank S.A.,

COH klatka D, p. I

ul. Przyokopowa 33,

01-208 Warszawa