Szanowni Państwo!

Przestrzegamy przed atakami przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują wyłudzić Państwa środki oferując np. założenie „Lokaty bliżej samorządów”.

Na czym polega to wyłudzenie?

  1. Oszuści kontaktują się telefonicznie z Państwem (np. skarbnikiem urzędu miasta/gminy)
    i przedstawiają się jako pracownicy banku. Mogą w tym celu podszywać się pod numer banku, który wyświetlany jest na ekranie telefonu.
  2. Podczas rozmowy oszuści oferują pozornie korzystne ulokowanie środków np. lokatę terminową „Lokata bliżej samorządów”. Proponują jednocześnie otwarcie rachunku technicznego do obsługi lokaty i przesyłają mejlowo fałszywą umowę.
  3. Następnie mają Państwo przelać środki na wskazany w „umowie” rachunek, do którego dostęp mają oszuści i odesłać dokumenty kurierem. Oszustom zależy na przelewie, odesłanie umowy ma na celu tylko zbudowanie wiarygodności oszustów.
  4. Przelane przez Państwa środki przechwytują oszuści.

Wszelką korespondencję oszuści prowadzą z Państwem z adresów podszywających się pod bank.

Co zrobić, aby uchronić się przed wyłudzeniem?

  1. Prosimy nigdy na podstawie rozmowy telefonicznej nie zlecać przelewów na właśnie utworzony rachunek.
  2. Zawsze prosimy sprawdzać nadawcę korespondencji przychodzącej i weryfikować, czy adres nie budzi Państwa wątpliwości.
  3. Podczas rozmów telefonicznych prosimy nigdy nie podawać żadnych danych dostępowych (login i hasło) – my nigdy o takie dostępy nie pytamy.

Jeśli cokolwiek wzbudzi Państwa wątpliwości prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem +48 608 019 700. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.

Z poważaniem,
Getin Noble Bank