Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej z mObywatel 2.0? Bank może w tym pomóc

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej z mObywatel 2.0? Bank może w tym pomóc

Zablokowana bankowość elektroniczna – dlaczego tak się dzieje?

Zanim sprawdzisz, jak odblokować konto w banku, warto przede wszystkim zrozumieć, dlaczego bankowość internetowa została zablokowana. Powodów niemożności wejścia na konto bankowe może być co najmniej kilka. To między innymi poniższe przypadki.

  • Jeśli bank wykryje na rachunku klienta podejrzane transakcje, bardzo niestandardowe przepływy środków lub inne działania, może zablokować rachunek. Robi to, by zapobiec potencjalnym zagrożeniom, na przykład utracie środków w wyniku ataku hakerskiego. Wówczas pracownik banku kontaktuje się z właścicielem konta i upewnia się, czy wszystko jest w porządku.

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej?

Nie możesz zalogować się do bankowości internetowej? Taka sytuacja może być bardzo frustrująca, zwłaszcza gdy potrzebujesz szybko wykonać przelew. Weź jednak pod uwagę, że blokada konta nie jest stosowana, aby utrudnić ci życie, ale przede wszystkim po to, aby ochronić twoje pieniądze.

Banki stosują wiele zaawansowanych zabezpieczeń, które mają na celu natychmiastowe wykrywanie podejrzanych działań. Jeśli system zauważy, że dzieje się coś nietypowego, może błyskawicznie zablokować konto i dostęp do bankowości internetowej. Wprowadzenie nieprawidłowego kodu PIN jest jedną z najbardziej typowych sytuacji tego rodzaju. Jeśli ktoś inny będzie usiłować dostać się do twoich środków, zadziałają mechanizmy zabezpieczające. 

Sprawdź, jak odblokować konto w banku szybko i skutecznie. W tym celu trzeba podjąć kroki przewidziane przez konkretny bank. Instytucja ta musi mieć pewność, że chcesz to zrobić ty, pełnoprawny właściciel konta, a nie osoba nieuprawniona np. przestępca.

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej? Zwykle banki przewidują kilka metod:

  • potwierdzenie PIN-u kodem z SMS-a lub z tokena,
  • odpowiedź na pytania weryfikacyjne,
  • skontaktowanie się z call center banku,
  • osobista wizyta w placówce,

Ostatnia opcja jest jedną z najwygodniejszych i najbardziej bezpiecznych. Nie skorzystasz z niej jednak w każdym banku. Dlatego warto wybierać takie, które umożliwiają jej zastosowanie w przypadku blokady dostępu do bankowości internetowej. Jak działa ta funkcja?

mObywatel 2.0 – czym jest?

mObywatel 2.0 to kolejna wersja bezpłatnej rządowej aplikacji mobilnej. Oferuje ona dostęp do mobilnych wersji dokumentów, takich jak dowód osobisty, legitymacje czy prawo jazdy. Za jej pomocą można także potwierdzać tożsamość, przeprowadzając formalności urzędowe w sieci.

Dokumenty w wersji mobilnej mogą być również używane poza Internetem. Można na przykład legitymować się mDowodem Osobistym w urzędzie, na poczcie, czy w placówkach medycznych.

Te dane są przechowywane w aplikacji. Są tam bezpieczne, podpisane certyfikatem i zaszyfrowane.

Takie narzędzie może także się przydać, jeśli zastanawiasz się, jak odblokować dostęp do bankowości internetowej. VeloBank, udostępniaja możliwość odzyskania dostępu do konta za pomocą tej aplikacji.

Jak odblokować konto w banku przy użyciu mObywatel 2.0?

Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcji, musisz przekazać do banku swoje dane znajdujące się w rządowej aplikacji mObywatel 2.0. Wówczas możesz odblokować do niej dostęp, przypomnieć login i zresetować hasło.

Jest to bardzo wygodna, , takich jak wprowadzanie kodu z SMS-a czy odpowiadanie na pytania weryfikacyjne.

Jak odblokować konto w VeloBanku w ten sposób?

  • Wybór Opcji na Stronie Banku: Na stronie logowania do bankowości internetowej wybierz opcję umożliwiającą wykorzystanie aplikacji mObywatela 2.0.
  • Przekazanie Danych: Przekaż swoje dane za pośrednictwem aplikacji mObywatela 2.0.
  • Logowanie do mObywatela 2.0: Zaloguj się do rządowej aplikacji mObywatela 2.0.
  • Wybór Kodu QR: W dolnym menu aplikacji znajdź i kliknij ikonę „Kod QR”, a następnie wybierz opcję „Zeskanuj Kod QR”.
  • Skanowanie lub Przepisywanie Kodu QR: Zeskanuj lub przepisz kod QR przy użyciu urządzenia mobilnego.
  • Przekazanie Danych do Banku: Twoje dane zostaną przekazane do VeloBanku, który sprawdzi ich zgodność.
  • Uzyskanie Dostępu do Konta: Po potwierdzeniu zgodności danych, VeloBank udostępni Ci dane potrzebne do odzyskania dostępu do konta.
  • Dodatkowe Zabezpieczenie - Kod SMS: W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, proces wymaga jeszcze wpisania przez Ciebie kodu SMS.

Pełną instrukcję, jak odblokować dostęp do bankowości internetowej za pomocą mObywatel 2.0, znajdziesz na stronie banku lub w aplikacji – jeśli dana instytucja udostępnia taką opcję.

Popularne wpisy na blogu:

Do jakiej kwoty można wziąć kredyt bez zaświadczeń?
Jak w bezpieczny sposób wypłacać pieniądze z bankomatu?
Jak działa karta kredytowa i czym jest okres bezodsetkowy?
Nadpłata kredytu hipotecznego w trakcie wakacji kredytowych. Co warto wiedzieć?
Kapitalizacja odsetek w lokacie długoterminowej. Na czym polega?
Od czego zależy oprocentowanie lokat?
Jak działa odnawialna lokata bankowa?
Lokata długoterminowa dla dziecka – czym się kierować przy jej wyborze?
Czy wcześniejsza spłata kredytu gotówkowego się opłaca?
Wirtualny sejf bankowy. Na czym polega?

28.03.2024 | VeloBank | 6 minut czytania
Aplikacja bankowa na telefon to nie tylko narzędzie, które pozwoli Ci wykonać przelew, czy sprawdzić stan konta. Nowoczesna bankowość mobilna daje dostęp do wielu przydatnych funkcjonalności. Sprawdź, do czego możesz ją wykorzystać, by ułatwić sobie wykonywanie codziennych zadań.

Najnowsze wpisy