Uważaj na fałszywe strony do logowania w wyszukiwarce internetowej! Strony te mogą przechwytywać Twój login i hasło do Banku. ZAWSZE korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie Banku https://www.getinbank.pl. Zapoznaj się z aktualnymi ostrzeżeniami o zagrożeniach.

 

Bankuj bezpiecznie. Sprawdź, jak obecnie działa nasz bank w związku z epidemią.

Pierwsze kroki w Bankowości Elektronicznej

#zdolniseniorzy #zdalniseniorzy

Wszyscy staramy się zadbać o bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich. Dzisiaj szczególnie ważne jest, aby nasi seniorzy nie musieli wychodzić z domu. Zakupy, opłacanie rachunków czy kontakt z bankiem można załatwić zdalnie, ale nie wszyscy wiedzą, jak trzeba to robić.

Dlatego chcielibyśmy zachęcić Was do zaoferowania pomocy Waszym seniorom i przeprowadzenia ich krok po kroku przez zdalne bankowanie.

Przygotowaliśmy dla Was instrukcje i narzędzia, które pomogą Wam podczas rozmowy telefonicznej czy video wytłumaczyć, jak wykonać podstawowe czynności w Bankowości Internetowej i Mobilnej.

Ważne, by uczulić seniorów, aby bankując online zawsze pamiętali o zasadach bezpieczeństwa. Nikomu nie przekazywali haseł ani loginów i uważnie czytali informacje, otrzymywane w smsach autoryzacyjnych.

Z Waszą pomocą na pewno im się uda.

Bankowość Internetowa

Czy mogę obejrzeć Bankowość Internetową zanim zacznę z niej korzystać?

Przejście przez DEMO (czyli próbną wersję Bankowości Internetowej dostępną dla wszystkich) to najlepszy sposób na poznanie narzędzia, którego się nie zna. Pierwsze kroki możecie stawiać zdalnie w towarzystwie osoby, która poprowadzi Was przez podstawowe funkcjonalności. Każdy z Was na swoim komputerze, będzie widział dokładnie to samo. Demo Bankowości Internetowej dostępne jest tutaj. Spróbuj wykonać kilka podstawowych czynności (np. logowanie, sprawdzenie stanu konta, historii transakcji, zrobienie przelewu), zobaczysz, że to wcale nie jest trudne.

Nie znam się dobrze na komputerze - obawiam się, że coś źle zrobię i stracę pieniądze. Co robić?

Przede wszystkim zachęcamy do przejścia przez DEMO Bankowości Internetowej (dostępne tutaj), to pozwoli Ci poznać więcej szczegółów i bez stresu wypróbować kilka funkcji.

Dodatkowo zwróć uwagę na to, że każda transakcja zabezpieczona jest kodem SMS wysyłanym na Twój telefon. Bez tej autoryzacji żadna transakcja nie zostanie zlecona. Jeżeli pomylisz się w czymś, to do momentu wpisania kodu z SMS zawsze możesz się wycofać. Pamiętaj, żeby czytać uważnie treść otrzymywanych SMS-ów autoryzacyjnych. Szczególnie na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji. Tutaj znajdziesz więcej szczegółów na temat tego, jak bankować bezpieczenie.

Czy powinienem się bać, że jak się tam zaloguję, to ktoś może mi się włamać na konto?

Pamiętaj, że bank stosuje szereg zabezpieczeń, by bankowanie online było bezpieczne. Kiedy logujesz się do bankowości, połączenie jest szyfrowane. Jeśli nie będziesz aktywny przez 15 minut zostaniesz automatycznie wylogowany. Operacje, które wykonasz (przelew, założenie produktu) będziesz musiał potwierdzić na telefonie. Zatem nic nie zadzieje się bez Twojej zgody. A dodatkowo bank wprowadził limity operacji wykonywanych w Bankowości Internetowej.

Skąd będę wiedział, że wszystko zrobiłem dobrze i rzeczywiście opłaciłem rachunki?

Wszystkie operacje, jakie są wykonywane na koncie, można zobaczyć w jego Historii, którą znajdziesz w okienku Konto osobiste, w lewej części ekranu oraz w górnym menu. Po kliknięciu w przycisk Historia zobaczysz listę wykonanych operacji na Twoim koncie. Ostatnia operacja jest zawsze na samej górze listy operacji i jest szczegółowo opisana. Znajdziesz tam informację o jej dacie, czy był to przelew, czy płatność kartą, kwotę oraz saldo Twojego konta po tej operacji.

Skad bede wiedzial.png [134.51 KB]

 

Obrazek ze szczegółami transakcji z historii.(2).png [74.38 KB]

Czy to dużo kosztuje?

Nie, korzystanie z Bankowości Internetowej i Mobilnej jest bezpłatne. Za sporadyczne usługi pobierana jest opłata (np. przelew natychmiastowy), ale zawsze zostaniesz o tym poinformowany zanim skorzystasz. 

Jak się zalogować po raz pierwszy?

Pierwsze logowanie jest odrobinę trudniejsze niż każde kolejne. Możemy nie pamiętać loginu lub pierwszego hasła, a w trakcie logowania system dodatkowo poprosi nas o nadanie swojego hasła. Tutaj zobaczysz, jak to wygląda, a poniżej opisujemy, jak rozwiązać kolejne problemy.

Nie pamiętam loginu. Co robić?

Jeśli nie korzystałeś do tej pory z Bankowości Internetowej lub robiłeś to dawno temu, możesz nie pamiętać swojego loginu. Login znajdziesz na umowie oraz w wiadomości e-mail, którą bank wysyłał zaraz po podpisaniu umowy. Jeśli jednak nie możesz znaleźć tego loginu, łatwo go samodzielnie odzyskać. Informacje o tym, jak to zrobić, znajdziesz tutaj.

Nie pamiętam hasła. Co robić?

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do Bankowości Internetowej, możesz skorzystać z funkcji resetowania hasła i nadawania nowego. Informacje o tym jak to zrobić znajdziesz tutaj.

Co zrobić, jeśli moje konto jest zablokowane?

Zdarza się, że próbując przypomnieć sobie login i hasło, zablokujesz dostęp do konta. Dzieje się tak ze względów bezpieczeństwa po 3 nieudanych próbach logowania. Jeśli masz do czynienia z taką sytuacją, to skorzystaj z opcji odblokowywania dostępu do Bankowości Internetowej. Wszystko można zrobić samodzielnie. Tutaj znajdziesz instrukcję.

Jak sprawdzić stan konta?

Stan konta znajduje się w lewej części na pierwszym ekranie po zalogowaniu, zobacz poniżej.

slajd4.png [132.97 KB]

Jak zrobić przelew, jak opłacać rachunki z domu?

Pamiętaj, że robienie pierwszego przelewu możesz również przetrenować na demo (dostępne tutaj).
Znajdź przycisk PRZELEW, znajduje się on w dwóch miejscach na kafelku ze stanem konta oraz w menu na górze.

Jak sprawdzic stan konta 2.png [134.48 KB]

 

Po naciśnięciu przycisku PRZELEW znajdziesz się w formularzu przelewu, w którym trzeba wypełnić pola. To bardzo podobny formularz do tego, który służy do opłacania rachunków np. na poczcie.

 

Image 5.png [112.40 KB]

 

Wypełnij pola przelewu:

  • nazwa odbiorcy – tu trzeba wpisać nazwę osoby lub firmy, do których wysyłamy pieniądze
  • numer rachunku – tu trzeba wpisać numer konta osoby lub firmy, do których wysyłamy pieniądze
  • tytuł przelewu – tu trzeba wpisać tytuł przelewu
  • kwota przelewu – tu wpisujemy, ile chcemy przesłać pieniędzy
  • data przelewu – tu trzeba wybrać, w którym dniu chcemy wysłać przelew
  • wybieramy typ przelewu (STANDARDOWY, EXPRESS ELIXIR, EXPRESS SORBNET) – z automatu (na zielono) zaznaczony jest przelew standardowy, za który nie pobieramy żadnych opłat, czas realizacji tego przelewu to najdalej następny dzień roboczy
  • naciśnij przycisk DALEJ (zielony przycisk na końcu formularza po prawej stronie)

 

Image 6.png [110.04 KB]

 

Potwierdzenie SMS – na numer telefonu wysyłany jest kod SMS, którym potwierdzamy transakcję. Kod należy wpisać w formularz, w pole przy komunikacie "Wpisz kod SMS". Dopiero w tym momencie podejmujemy ostateczną decyzję o zleceniu przelewu, dlatego zawsze dokładnie czytaj treść tego SMS-a.

 

Jak sprawdzic stan konta 5.png [117.28 KB]

 

I koniec, udało się. 

Bankowość Mobilna

Czy mogę obejrzeć aplikację mobilną zanim zacznę z niej korzystać?

Jeśli masz jakieś obawy związane z korzystaniem z aplikacji mobilnej albo po prostu chciałbyś zobaczyć, jak wygląda, sprawdź, jak jej używać na demonstracyjnej wersji. Z tzw. DEMO aplikacji mobilnej (czyli próbną wersją dostępną dla wszystkich) możesz zapoznać się:

  • na komputerze, wtedy dostępne jest tutaj.
  • na telefonie, wtedy należy najpierw ściągnąć aplikację GETIN MOBILE na telefon (w Google Play lub App Store w zależności od telefonu, z którego korzystasz). Demo dostępne jest bez logowania, więc nawet osoby, które nie są klientami Getin Banku mogą swobodnie je podejrzeć. Demo dostępne jest po kliknięciu w menu (trzy zielone poziome kreski, czyli znak tzw. hamburgera dostępny w prawym górnym rogu), po jego rozwinięciu trzeba znaleźć sekcję Pomoc i tam kliknąć w DEMO.

 

Group 56.png [55.74 KB]Group 42.png [35.49 KB]

 

Przejście przez DEMO aplikacji to najlepszy sposób na oswojenie narzędzia, którego się nie zna. Możecie zdalnie wspólnie przez nie przejść (każdy na swoim telefonie, PAMIĘTAJ, że nie musisz być klientem banku, żeby mieć dostęp do demo aplikacji, wystarczy, że ją ściągniesz na swój telefon lub podejrzysz na www) i wykonać kilka podstawowych czynności (logowanie, przelew, sprawdzenie historii). Demo jest w pełni interaktywne i pokazuje jak wygląda rzeczywista aplikacja.

Nie znam się dobrze na aplikacjach mobilnych - obawiam się, że coś źle zrobię i stracę pieniądze. Co robić?

Warto najpierw przejść przez DEMO (czyli taką próbną wersję) aplikacji mobilnej. Przejście przez nie to najlepszy sposób na oswojenie narzędzia, którego się nie zna. Więcej informacji na ten temat znajdziesz  powyżej w sekcji "Czy mogę obejrzeć aplikację mobilną zanim zaczną z niej korzystać?".

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na zabezpieczanie transakcji kodem PIN, to analogiczna sytuacja, jak przy płaceniu kartą: nie da się przesłać pieniędzy czy dokonać ważnych zmian w aplikacji bez podania kodu PIN. Kod PIN każdy klient nadaje sobie sam (przy pierwszym logowaniu do aplikacji, kod PIN można później zmienić w ustawieniach aplikacji). Jeżeli pomylimy się w czymś, to do momentu wpisania kodu PIN zawsze możemy się wycofać.

Czy powinienem się bać, że jak się tam zaloguję, to ktoś może mi się włamać na konto?

Bank stosuje szereg zabezpieczeń, by aplikacja mobilna była bezpieczna. M.in. dlatego podczas pierwszego logowania parujemy aplikację z telefonem Klienta. Oznacza to, że tylko z tego aparatu telefonicznego będzie można zalogować się na konto Klienta. Dodatkowo, gdyby nawet ktoś ukradł telefon, to musiałby znać jeszcze hasło (znak graficzny, hasło wpisywane lub odcisk palca, w zależności od tego, jaką formę logowania wybrałeś) oraz numer PIN, bez którego żadna transakcja nie zostanie wykonana. Dodatkowo bank wprowadził limity operacji wykonywanych za pomocą aplikacji mobilnej. 

Skąd będę wiedział, że wszystko zrobiłem dobrze i rzeczywiście opłaciłem rachunki?

Wszystkie operacje, jakie są wykonywane na koncie, można zobaczyć w jego Historii, którą znajdziesz na ekranie główny, albo w menu (trzy zielone poziome kreski, czyli znak tzw. hamburgera dostępny w prawym górnym rogu) w sekcji Mój Bank. Ostatnia operacja jest zawsze na samej górze listy operacji i jest szczegółowo opisana. Znajdziesz tam informację o jej dacie, czy był to przelew, czy płatność kartą, kwotę oraz saldo Twojego konta po tej operacji.

 

Group 54.png [56.65 KB]Group 53.png [46.58 KB]

Czy to dużo kosztuje?

Nie, korzystanie z Bankowości Internetowej i Mobilnej jest bezpłatne. Za sporadyczne usługi pobierana jest opłata (np. przelew natychmiastowy), ale zawsze zostaniesz o tym poinformowany zanim skorzystasz. 

Jak się zalogować po raz pierwszy?

Pierwsze logowanie jest odrobinę trudniejsze niż każde kolejne. Podczas tego logowania następuje parowanie telefonu i konta, potrzebne jest nadanie hasła i dodatkowo jeszcze prosimy o nadanie numeru PIN, który służy do potwierdzania transakcji dokonywanych za pomocą aplikacji. Podczas pierwszego logowania do aplikacji mobilnej potrzebny jest login i hasło do Bankowości Internetowej, ponieważ w ten sposób będziemy Cię identyfikować. Przygotuj je, a jeśli ich nie znasz, nie martw się, wszystko możesz odzyskać bez wychodzenia z domu, sprawdź, jak to zrobić tutaj.

Tutaj znajdziesz instrukcję pierwszego logowania do aplikacji mobilnej

Nie pamiętam loginu do Bankowości Internetowej. Co robić?

Po pierwsze nie martw się, to dość powszechny problem, dlatego przygotowaliśmy opcję odzyskiwania tego loginu. Szczegóły znajdziesz tutaj. Gdy po raz pierwszy logujesz się do aplikacji mobilnej prosimy Cię o login i hasło do Bankowości Internetowej, bo dzięki temu możemy Cię zidentyfikować. 

Nie pamiętam hasła do Bankowości Internetowej. Co robić?

Do zalogowania do aplikacji mobilnej potrzebne są login i hasło do Bankowości Internetowej. Jeśli nie pamiętasz loginu zerknij do sekcji powyżej, jeśli nie pamiętasz tylko hasła, to możesz skorzystać z funkcji resetowania hasła i nadawania nowego. Informacje o tym jak to zrobić znajdziesz tutaj.

Co zrobić, jeśli moje konto jest zablokowane?

Zdarza się, że próbując przypomnieć sobie login i hasło zablokowaliśmy dostęp do konta. Dzieje się tak ze względów bezpieczeństwa, po 3 nieudanych próbach logowanie. Jeśli masz do czynienia z taką sytuacją, to skorzystaj z opcji odblokowywania dostępu do Bankowości Internetowej. Do zalogowania się do aplikacji mobilnej potrzebujesz loginu i hasła z Bankowości Internetowej, dlatego najpierw musisz odblokować kanał Bankowości Internetowej. Nie martw się, wszystko można zrobić samodzielnie. Tutaj znajdziesz instrukcję.

Nie pamiętam hasła do aplikacji mobilnej. Co robić?

Jeśli już kiedyś logowałeś się do aplikacji mobilnej, ale nie pamiętasz hasła dostępu, to najlepiej wykasuj tą aplikację i ściągnij ją na nowo. Będziesz wtedy musiał przejść przez pierwsze logowanie, podczas którego nadasz sobie nowe hasło i nowy PIN do aplikacji. Pamiętaj, że do pierwszego logowania do aplikacji mobilnej potrzebujesz loginu i hasła do Bankowości Internetowej. 

Nie pamiętam numeru PIN do aplikacji mobilnej i nie mogę dokonywać transakcji. Co robić?

To jest sytuacja, w której jesteś w stanie zalogować się do aplikacji, widzisz stan swoich środków czy historię transakcji, ale nie jesteś w stanie dokonywać nowych transakcji. Z tej sytuacji też jest wyjście, możesz w aplikacji nadać sobie nowy PIN. Będziesz do tego potrzebował loginu i hasła do Bankowości Internetowej, dzięki nim zweryfikujemy Cię i będziesz mógł zmienić PIN do transakcji w aplikacji mobilnej.
Aby to zrobić wejdź w meny (trzy zielone poziome kreski, czyli znak tzw. hamburgera dostępny w prawym górnym rogu) do sekcji USTAWIENIA (na samym dole menu), następnie w podsekcji BEZPIECZEŃSTWO znajdziesz opcję „Zmień PIN do aplikacji”, dalej system poprosi Cię o podanie loginu do Bankowości Internetowej i hasła do Bankowości Internetowej, po ich poprawnym podaniu zostaniesz poproszony o nadanie nowego kodu PIN do aplikacji mobilnej.

Group 56.png [55.74 KB]Group 26.png [56.93 KB]Group 27.png [47.63 KB]

Image 13.png [22.40 KB]Image 14.png [22.36 KB]Image 15.png [45.23 KB]

Jak sprawdzić stan konta?

Stan konta znajduje się na głównym ekranie po zalogowaniu (zielona części na samej górze ekranu). 

 

Group 52.png [55.65 KB]

Jak zrobić przelew, jak opłacać rachunki z domu?

Warto przetrenować to na wersji demo. Więcej informacji na temat DEMO znajdziesz tutaj.

Aby wykonać przelew kliknij w kafelek „Zrób przelew” na głównym ekranie aplikacji. 

 

Group 51.png [55.67 KB]

 

Następnie wybierz kafelek Przelew zwykły. 

 

Group 50.png [37.36 KB]

 

Uzupełnij formatkę przelewu. Wybierz, czy chcesz przesłać pieniądze przelewem zwykłym czy przelewem Express Elixir, w obu przypadkach przed zatwierdzeniem przelewu wyświetlimy Ci czas oczekiwany czas dostarczenia i opłatę za przelew. Jeśli wszystko się zgadza wybierz Dalej. 

 

Image 19.png [46.80 KB]Image 20.png [47.21 KB]

 

Pojawi się ekran z podsumowaniem wpisanych przez Ciebie danych. Sprawdź, czy wszystkie dane są poprawne. Jeśli tak, wybierz Dalej. 

 

Image 21.png [78.61 KB]

 

Teraz operację będziesz musiał zatwierdzić kodem PIN.

 

Image 22.png [38.48 KB]

 

I już. Przelew został przekazany do realizacji, czyli zostanie przesłany na wpisany przez Ciebie numer konta. 

 

Image 23.png [42.73 KB]

Getin Mobile - przewodniki video

 

Przedstawiamy menu naszej aplikacji. Sprawdź co znajdziesz w Getin Mobile!

 

Sprawdź jak zarejestrować się i zalogować do aplikacji po raz pierwszy.

 

Sprawdź jak wykonać przelew w aplikacji Getin Mobile!

 

Myślisz, że na wzięcie kredytu potrzeba dużo czasu? Sprawdź jak szybko wziąć Kredyt gotówkowy na Klik.

Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.getinbank.pl/slownik

Masz pytania?

Zadzwoń z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:

+48 664 919 797

Infolinia dla Klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00. Obsługa telefoniczna Klientów firmowych i Sektora publicznego pod numerem +48 608 019 700 odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 20.00. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.


Informacje dotyczące zawieszenia spłaty kredytu znajdziesz tutaj.

Napisz do nas -
skontaktujemy się z Tobą

Napisz do nas wiadomość