Wydanie oraz wznowienie karty debetowej w Getin Banku jest bezpłatne.

Wyjątkiem są karty:

  • MasterCard Display,
  • MasterCard Dynamic CVC,
  • Master Card Sticker.

 

Szczegółowe informacje dotyczące opłat znajdują się w Tabeli Opłat i Prowizji do Kont Osobistych dla Klientów Indywidualnych (sekcja Karty Debetowe).

Opłaty za obsługę karty są zależne od rodzaju posiadanej karty. Szczegółowe informacje znajdują się:

Klienci, którzy aktywnie korzystają z karty, mogą uniknąć opłaty za jej miesięczną obsługę. Warunki jakie powinieneś spełnić, aby Twoja karta była bezpłatna, znajdziesz również w odpowiedniej Tabeli Opłat i Prowizji.


Opłata miesięczna za obsługę karty jest pobierana niezależnie od daty jej aktywowania, a więc także od karty o statusie nieaktywna. 

Zamówiona karta płatnicza zostanie wysłana przez bank na Twój adres korespondencyjny listem zwykłym w ciągu kilku dni od złożenia wniosku. Adres ten powinien być zgodny ze wskazanym w systemach Getin Banku.


Możesz również złożyć dyspozycję zamówienia karty i przesłania jej kurierem. Złożenie takiej dyspozycji jest płatne zgodnie z:


Dodatkowo karta debetowa może być wydana również bezpośrednio podczas wizyty w oddziale Getin Banku.

WAŻNE: Pamiętaj jednak, że taka karta jest niespersonalizowana co oznacza, że choć jest przypisana do Ciebie, nie ma na niej Twojego imienia i nazwiska.

Otrzymaną kartę możesz aktywować w Bankowości Internetowej, Mobilnej oraz telefonicznie za pośrednictwem Infolinii Getin Banku.


AKTYWACJA KARTY W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej,
  • wybierz zakładkę Karty, gdzie wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty,
  • następnie wybierz przycisk Szczegóły przy karcie, którą chcesz aktywować,
  • po zmianie widoku należy wybrać opcję Aktywuj lub Zmień PIN. Po wybraniu jednej z tych opcji system prosi o wprowadzenie numeru PIN, który ma zostać przypisany do karty,
  • we wskazanych miejscach wpisz wybrane przez siebie cztery cyfry, a następnie powtórz je we wskazanym polu i kliknij Zapisz,
  • następnie zatwierdź zmianę podając kod autoryzacyjny otrzymany w wiadomości SMS.

Po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem chipa zostanie zaktualizowany PIN do karty oraz aktywowana funkcja zbliżeniowa.


AKTYWACJA KARTY W BANKOWOŚCI MOBILNEJ

  • zaloguj się do Bankowości Mobilnej.
  • w menu głównym aplikacji, w sekcji Moje produkty, wybierz opcję Karty.
  • w odpowiedniej zakładce (karty są podzielone na: Karty Debetowe i Karty Kredytowe) znajdź kartę, którą chcesz aktywować i wybierz przycisk Szczegóły karty, a następnie Aktywuj.
  • w kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie pełnego numeru karty oraz ustanowienie PIN-u do karty, a następnie o autoryzację aktywacji karty Twoim kodem PIN do Bankowości Mobilnej.
  • jeśli podasz poprawne dane, karta zostanie aktywowana.
  • po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem chipa zostanie zaktualizowany PIN do karty oraz aktywowana funkcja zbliżeniowa.

AKTYWACJA KARTY PRZEZ INFOLINIĘ W BANKOWOŚCI TELEFONICZNEJ

  • przygotuj login i hasło do Bankowości Telefonicznej. Login został wysłany do Ciebie mailem, a hasło SMS-em.
  • zadzwoń na  Infolinię pod numer 197 97 lub +48 32 604 30 01, wybierz opcję Klient Indywidulany, a następnie Logowanie do Bankowości Telefonicznej.
  • po prawidłowym zalogowaniu do usługi, wybierz z menu opcję Aktywacja karty, nadanie lub zmiana numeru PIN.
  • lektor wyczyta 4 ostatnie cyfry z każdej karty, którą posiadasz. Przy tej, którą chcesz aktywować / zmienić PIN, wciśnij na klawiaturze telefonu cyfrę wskazaną przez lektora i potwierdź  #.
  • następnie wprowadź swój PIN do karty i potwierdź #. Powtórz tę czynność.

Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, lektor poinformuje Cię o poprawnym nadaniu numeru PIN.
Jeśli nie masz dostępu do Bankowości Telefonicznej, zadzwoń na Infolinię pod numer 197 97, lub +48 32 604 30 01 i wybierz opcję Klient Indywidualny, a następnie Połączenie z Konsultantem. Na początku rozmowy, w celu weryfikacji,  zadamy Ci kilka pytań, by potem przełączyć do procesu nadawania PIN-u. Lektor wyczyta 4 ostatnie cyfry z każdej karty, którą posiadasz. Przy tej, którą chcesz aktywować / zmienić PIN, wciśnij na klawiaturze telefonu cyfrę wskazaną przez lektora i potwierdź #. Następnie wprowadź swój PIN do karty i potwierdź #. Powtórz tę czynność. Lektor poinformuje Cię o poprawnym nadaniu numeru PIN.

Kod Pin (Personal Identification Number) to 4-cyfrowy kod zabezpieczający transakcje dokonywane kartą płatniczą. Kod PIN potwierdza, że transakcja karta dokonywana jest przez osobę upoważnioną. Kod PIN służy do autoryzacji transakcji w terminalach w punktach halndlowo-usługowych oraz bankomatach. 

PIN możesz zmienić w Bankowości Internetowej, Mobilnej oraz telefonicznie poprzez Infolinię banku.


ZMIANA PINU W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej,
  • wybierz zakładkę Karty, gdzie wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty,
  • następnie wybierz przycisk Szczegóły przy karcie, której dyspozycja ma dotyczyć,
  • w tym widoku pojawia się opcja Zmień PIN,
  • po wciśnięciu tego przycisku system prosi o wprowadzenie numeru PIN, który ma zostać przypisany do karty,
  • we wskazanym miejscu wpisz wybrane przez siebie cztery cyfry, a następnie powtórz je we wskazanym polu i kliknij Zapisz,
  • następnie potwierdź zmianę kodem autoryzacyjnym, który otrzymasz SMS-em.

ZMIANA PINU W BANKOWOŚCI MOBILNEJ

  • zaloguj się do Bankowości Mobilnej,
  • w menu głównym aplikacji w sekcji Moje produkty wybierz opcję Karty,
  • w odpowiedniej zakładce (karty są podzielone na: Karty debetowe i Karty Kredytowe) znajdź kartę, której PIN chcesz zmienić i wybierz przycisk Szczegóły karty,
  • na dole ekranu pojawi się przycisk Więcej, którego wybór umożliwi Ci przejście do opcji Zmień PIN,
  • w następnym kroku zdefiniujesz nowy kod PIN do karty i potwierdzisz zmianę poprzez podanie PIN-u do Bankowości Mobilnej.

ZMIANA PINU PRZEZ BANKOWOŚĆ TELEFONICZNĄ

  • zadzwoń na Infolinię pod numer 197 97 lub +48 32 604 30 01,
  • wybierz opcję Klient Indywidualny, a następnie Logowanie do Bankowości Telefonicznej,
  • po prawidłowym zalogowaniu do usługi, wybierz z menu opcję Aktywacja karty, nadanie lub zmiana numeru PIN,
  • lektor wyczyta 4 ostatnie cyfry z każdej karty, którą posiadasz,
  • przy tej, do której chcesz zmienić PIN, wciśnij na klawiaturze telefonu cyfrę wskazaną przez lektora i potwierdź  #,
  • wprowadź swój PIN do karty i potwierdź #, następnie powtórz tę czynność,
  • lektor poinformuje Cię o poprawnym nadaniu kodu PIN.

Jeśli nie masz dostępu do Bankowości Telefonicznej, zadzwoń na Infolinię pod numer 197 97 lub +48 32 604 30 01, a następnie:

  • wybierz opcję Klient Indywidualny,
  • następnie Połączenie z Konsultantem,
  • na początku rozmowy zadamy Ci kilka pytań weryfikujących Twoją tożsamość. Po pozytywnej weryfikacji konsultant przełączy Cię do procesu nadawania PIN-u,
  • następnie lektor wyczyta 4 ostatnie cyfry z każdej karty, którą posiadasz,
  • przy tej, do której chcesz zmienić PIN, wciśnij na klawiaturze telefonu cyfrę wskazaną przez lektora i potwierdź #,
  • wprowadź swój PIN do karty i potwierdź #. W kolejnym kroku powtórz tę czynność,
  • na koniec lektor poinformuje Cię o poprawnym nadaniu kodu PIN.

Aby zmiana PIN do karty przebiegła pomyślnie pierwszą transakcję po zmianie należy wykonać z użyciem chipu oraz kodu PIN. Może to być np. płatność w sklepie lub wypłata z bankomatu. 

Blokada karty płatniczej następuje po 3-krotnej błędnej próbie wprowadzenia kodu PIN. Jej odblokowanie następuje automatycznie po godzinie 24:00.

Blokada karty – proces czasowego zablokowania możliwości korzystania z karty, np. podczas wyjścia na imprezy masowe. Proces jest odwracalny, więc jeśli karta zostanie odblokowana, będzie można ponownie korzystać ze wszystkich jej funkcji.


Zastrzeżenie karty – jest procesem nieodwracalnym. Zastrzeżenie karty powoduje brak możliwości korzystania z niej. Kartę należy zastrzec np. gdy zostanie zgubiona lub skradziona.
Po zastrzeżeniu karty należy złożyć wniosek o zamówienie nowej karty. 

Kartę możesz zablokować lub zastrzec w Bankowości Internetowej, Mobilnej lub telefonicznie przez Infolinię banku oraz w oddziale banku.


ZABLOKUJ KARTĘ W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej,
  • wybierz zakładkę Karty, tam wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty,
  • następnie wybierz przycisk Szczegóły przy karcie, której dyspozycja ma dotyczyć. W tym widoku pojawia się opcja Zastrzeż kartę i Zablokuj kartę. Po wciśnięciu wybranej opcji i kliknięciu Zapisz,
  • następnie dostaniesz kod autoryzacyjny w wiadomości SMS. Potwierdź operację otrzymanym kodem SMS, a Twoja karta zostanie zablokowana.

ZABLOKUJ KARTĘ W BANKOWOŚCI MOBILNEJ

  • zaloguj się do Bankowości Mobilnej,
  • w menu głównym aplikacji w sekcji Moje produkty wybierz opcję Karty,
  • w odpowiedniej zakładce (karty są podzielone na zakładki: Karty debetowe i Karty Kredytowe) znajdź kartę, którą chcesz zastrzec i wybierz przycisk Szczegóły karty,
  • następnie kliknij w przycisk Zablokuj lub Zastrzeż, dostępny na dole ekranu,
  • na kolejnym ekranie odczytaj potwierdzenie zablokowania/zastrzeżenia karty i wybierz przycisk Odblokuj kartę lub Zastrzeż kartę,
  • potwierdź tę operację kodem PIN do Bankowości Mobilnej, a Twoja karta zostanie zablokowana lub zastrzeżona.

ZABLOKUJ KARTĘ PRZEZ INFOLINIĘ

Zadzwoń pod dedykowany zastrzeżeniom numer telefonu +48 32 604 31 61 i poczekaj na zgłoszenie się konsultanta lub zadzwoń pod numer Infolinii 197 97 wybierz opcję nr 1 – Zastrzeżenie karty płatniczej.


Ważne: Pamiętaj, że zablokowaną kartę będziesz mógł później odblokować i korzystać z niej w przyszłości. W przypadku zastrzeżenia karty konieczne będzie zamówienie nowej.

Kartę możesz odblokować w Bankowości Internetowej, Mobilnej lub telefoniczne poprzez Infolinię banku oraz w oddziale banku.


ODBLOKOWANIE KARTY W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej,
  • wybierz zakładkę Karty, gdzie wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty,
  • następnie wybierz przycisk Szczegóły przy karcie, która jest zablokowana,
  • w tym widoku pojawia się opcja Odblokuj kartę,
  • po wybraniu tej opcji i kliknięciu Zapisz, otrzymasz kod autoryzacyjny w wiadomości SMS,
  • zatwierdź operację otrzymanym kodem SMS.

ODBLOKOWANIE KARTY W BANKOWOŚCI MOBILNEJ

  • zaloguj się do Bankowości Mobilnej,
  • w menu głównym aplikacji, w sekcji Moje produkty, wybierz opcję Karty,
  • w odpowiedniej zakładce (karty są podzielone na: Karty debetowe i Karty Kredytowe) znajdź kartę, którą chcesz odblokować i wybierz przycisk Szczegóły karty,
  • następnie naciśnij przycisk Odblokuj, dostępny na dole ekranu,
  • na kolejnym ekranie odczytaj potwierdzenie odblokowania karty i wybierz przycisk Odblokuj kartę,
  • po potwierdzeniu odblokowania karty Twoim kodem PIN do Bankowości Mobilnej, karta zostanie odblokowana.

ODBLOKOWANIE KARTY PRZEZ INFOLINIĘ

  • Limit transakcji gotówkowych – określa maksymalną kwotę jaką możesz wypłacić z bankomatu.
  • Limit transakcji bezgotówkowych – określa na jaką maksymalną kwotę możesz zrealizować transakcje kartą np. w punktach usługowo-handlowych. 

Limity transakcji możesz zmienić w Bankowości Internetowej, Mobilnej oraz telefonicznie poprzez Infolinię banku.


ZMIANA LIMITÓW KARTY W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ

  • zaloguj się do Bankowości Internetowej.
  • wybierz zakładkę Karty, gdzie wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty.
  • następnie wybierz przycisk Szczegóły przy karcie, której dyspozycja ma dotyczyć.
  • pojawi się opcja Zmień limity.
  • po wybraniu tego przycisku pojawią się pola, w których  widocznesą aktualne limity transakcji.
  • aby dokonać zmiany wpisz nowe wartości limitów w widocznych polach.
  • kliknij Zapisz, a następnie potwierdź dokonaną zmianę kodem autoryzacyjnym otrzymanym przez SMS.

ZMIANA LIMITÓW KARTY W BANKOWOŚCI MOBILNEJ

  • zaloguj się do Bankowości Mobilnej.
  • w menu głównym aplikacji w sekcji Moje produkty wybierz opcję Karty.
  • w odpowiedniej zakładce (karty są podzielone na: Karty debetowe i Karty Kredytowe) znajdź kartę, której limity chcesz zmienić i wybierz przycisk Szczegóły karty.
  • następnie naciśnij przycisk Zmień limity, dostępny na dole ekranu.
  • w kolejnym kroku zdefiniuj dzienny limit wypłat w bankomatach i dzienny limit płatności kartą, wpisując wartości w dostępne pola.
  • na koniec potwierdź zmiany Twoim kodem PIN do Bankowości Mobilnej, a limity zostaną zmienione.

Jeśli chcesz dokonać zmiany telefonicznie, zadzwoń pod numer 197 97 lub +48 32 604 30 01 i zaloguj się do Bankowości Telefonicznej. Po zalogowaniu wybierz połączenie z konsultantem.

Tradycyjne płatności kartą, z użyciem CHIP-u mogą być wykonywane we wszystkich punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo Mastercard lub VISA

Prowizja za wypłatę z bankomatów nie jest pobierana w przypadku wypłat dokonywanych w urządzeniach sieci Euronet. W przypadku pozostałych bankomatów prowizja jest zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji do Kont Osobistych dla Klientów Indywidualnych (sekcja Karty Debetowe).

Usługa 3D Secure to zabezpieczenie transakcji dokonywanych bez fizycznego użycia karty w Internecie. Zabezpieczenie polega na dodatkowej autoryzacji transakcji kodem jednorazowym, wysyłanym klientowi bezpłatnym SMS-em na numer podany jako numer kontaktowy z bankiem.


Dostępność usługi 3D Secure uzależniona jest od akceptanta przyjmującego płatności z użyciem kart. W przypadku akceptantów, którzy nie oferują usługi 3D Secure, transakcje bez fizycznego użycia karty realizowane są bez konieczności dodatkowej autoryzacji kodem jednorazowym.


Aktywacja usługi odbywa się w momencie dokonania pierwszej transakcji za pomocą otrzymanego hasła na numer zarejestrowany w systemie. W momencie dokonywania płatności internetowej kartą wyświetli Ci się okienko informujące o konieczności aktywacji usługi. Masz możliwość wybrania opcji "Pomiń" i dokonania dwóch płatności bez konieczności aktywacji usługi. Przy trzeciej transakcji opcja "pomiń" nie będzie dostępna i będzie konieczne aktywowanie usługi, aby za pośrednictwem danego portalu dokonać płatności.


Na Infolinii, po zalogowaniu do Bankowości Telefonicznej, masz możliwość:

  • aktualizacji/ wprowadzenia numeru telefonu do usługi 3D Secure- numer nie zmienia się w innych systemach bankowych,
  • odblokowania usługi.

Nie ma możliwości wyłączenia usługi i realizowania płatności z pominięciem weryfikacji kodem SMS. 

Korzystanie z usługi 3D Secure w Getin Banku jest całkowicie bezpłatnie

Należy skontaktować się z infolinią Getin Banku pod numerem 197 97 lub +48 32 604 30 01.

W sytuacji gdy:

Podczas potwierdzania transakcji otrzymujesz informację o konieczności kontaktu z Bankiem:

zweryfikuj, czy poprawnie wprowadziłeś numer karty i czy Getin Bank posiada Twój aktualny numer telefonu. 

  • w przypadku błędnie wprowadzonego numeru karty powinieneś jeszcze raz dokonać transakcji.
  • w przypadku błędnego numeru telefonu lub jego braku w systemie bankowym zleć dyspozycję poprawy/uzupełnienia tych danych.

Nie otrzymujesz SMS-a z kodem do potwierdzania transakcji:

zweryfikuj, czy Twój numer telefonu jest poprawnie wprowadzony w Getin Banku.


Nie możesz wprowadzić  kodu autoryzacyjnego / nie widzisz pola na wprowadzenie kodu:

sprawdź, czy korzystasz z aktualnej wersji przeglądarki. Powyższe może być także spowodowane dokonywaniem płatności przez telefon, co powoduje nieprawidłowe wyświetlanie strony.


Chcesz dokonać płatności internetowej  i aktywować usługę, ale w komunikacie do potwierdzenia kodem SMS jest  informacja "skontaktuj się z Bankiem"  przez co nie możesz samodzielnie aktywować usługi:

zweryfikuj, czy Twój numer telefonu jest wprowadzony w systemie bankowym. W przypadku błędnego numeru telefonu lub jego braku w systemie bankowym zleć dyspozycję poprawy/uzupełnienia tych danych. 


Komunikaty, które Ci się wyświetlają, są po angielsku:

komunikaty dotyczące usługi 3D Secure dostępne są w języku polskim i angielskim. Masz możliwość zmiany języka. Opcja dostępna jest w lewym, górnym rogu komunikatu. 


Nie chcesz otrzymywać kodu za pośrednictwem SMS:

w Getin Banku jedyną możliwą opcją autoryzacji transakcji przy pomocy usługi 3D Secure  jest potwierdzenie jej kodem SMS. 

Płatności zbliżeniowe, to rodzaj płatności kartą, gdzie wykorzystywany jest miniaturowy układ scalony oraz wbudowana antena radiowa. Transakcja dokonywana jest poprzez zbliżenie karty do czytnika

Karty z funkcją płatności zbliżeniowych posiadają nadrukowany jeden z poniższych symboli:

We wszystkich punktach oznaczonych poniższymi logotypami:

W przypadku pojedynczej transakcji o wartości do 50zł, potwierdzenie kodem PIN nie jest wymagane. Jeśli kwota zakupu będzie wyższa niż 50zł, taką transakcję należy dodatkowo potwierdzić kodem PIN

Tak, w tym celu należy skontaktować się z infolinią Getin Banku pod numerem 197 97 lub +48 32 604 30 01.

Pierwsza transakcja nie powinna być wykonywana w technologii zbliżeniowej. Zalecane jest dokonanie płatności z użyciem CHIPu